20:39|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1399 - 08:51
کد خبر: 14237
یادداشت:

آلودگی دست‌ها را در انتقال ویروس کرونا جدی بگیریم

به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت و بهداشت فردی دست‌های‌ آلوده، یکی از شایع‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر هستند.
آلودگی دست‌ها را در انتقال ویروس کرونا جدی بگیریم

سرویس سلامت باریش نیوز، مقامات بهداشتی مرتب به مردم توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست نزنید و حدالامکان در مکان های عمومی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

استفاده از ماسک و دستکش در مکان‌های عمومی و پرتردد لازم است اما کافی نیست چرا که بسیاری از مردم بر این باورند که اگر از ماسک و دستکش استفاده کنند در معرض مبتلا به ویروس کرونا قرار نمی‌گیرند! اما این تفکر کاملا نادرست است.

استفاده از ماسک و دستکش نیز باید با رعایت و اصول بهداشتی انجام شود و هنگامی که از دستکش استفاده می‌شود، دست تماسی با صورت و چشم نداشته باشد.

تماس بی هوای دست آلوده و نشسته با صورت نیز می‌تواند به پخش شدن و انتقال بیماری کرونا کمک کند.

ویروس‌های تنفسی به مانند ویروس کوید 19 زمانی پخش می‌شوند که بزاق یا قطرات آلوده به ویروس از طریق چشم‌ها، بینی یا گلو وارد بدن می‌شود و این اتفاق از طریق دست فرد رخ می‌دهد بنابراین دست‌ها یکی از شایع‌ترین راه‌های انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر هستند.

 یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و مهمترین‌ راه‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است پس بهتر است که روزانه بین 15 تا 20 مرتبه و قبل از مصرف هر گونه مواد غذایی دست‌های خود را با صابون و مواد شوینده دست به مدت 20 تا 30 ثانیه بشورید.

می‌توانید با روش‌های مختلف و ساده کردن شستشوی دست‌ها به کودکان کمک کنید و به آنان آموزش دهید، برای مثال با ایجاد یک سکو که آنها بتوانند به‌ راحتی خودشان به آب و صابون دسترسی داشته باشند.

 همچنین می‌توانید با خواندن آهنگ‌های مورد علاقه کودکان در حالی که دست‌ها را می‌شورید، این فرآیند را برای آنها سرگرم‌کننده سازید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید