16:27|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1399 - 10:19
کد خبر: 14233
یادداشت؛

روزه داری امسال با چاشنی کرونا!

رمضان امسال را در حالی آغاز می‌کنیم که ویروس منحوس کرونا همچنان در حال جولان است و شرایط را برای اقشار مختلف مردم سخت کرده است.
روزه داری امسال با چاشنی کرونا!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ماه مهمانی خدا، امسال رنگ و بویش با همه سال‌های گذشته تفاوت دارد.

رمضان امسال را در حالی آغاز می‌کنیم که ویروس منحوس کرونا همچنان در حال جولان است و شرایط را برای اقشار مختلف مردم سخت کرده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم در ایام ماه مبارک رمضان این سوال را مطرح می‌کنند که مراسمات مذهبی و معنوی این ماه چگونه برگزار خواهد شد؟

همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینه‌ها، مساجد و مصلای بزرگ ارومیه برگزار می‌شد اما امسال به واسطه حضور مهمانی ناخوانده به نام کرونا، این مراسم معنوی از طریق رسانه ملی برگزار و پخش می‌شود.

در راستای پیشگیری و مقابله با انتقال ویروس کرونا در ایام ماه رمضان به همه مسلمانان توصیه شده که از برگزاری تجمعات در این ایام خودداری کرده و مراسم مذهبی را به صورت مجازی برگزار و از معنویات آن بهره‌مند شوند.

رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نیز همچنان از اقدامات اساسی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این ایام است.

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا برگزاری بسیاری از مراسم های مذهبی به روال سالهای گذشته را در مساجد و امکان مذهبی با مکشل روبرو کرده، خانواده های می توانند با تجربه ای جدید در کنار خانواده محفل های معنوی مانند برگزاری نماز جماعت داشته باشند چراکه رهایی از شرایط کنونی تنها در گروی همیاری مردم برای ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمعات است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید