11:56|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1399 - 10:52
کد خبر: 14221
یادداشت:

درآمد بازاری‌های ارومیه همچنان کرونایی است

علیرغم اعلام بازگشایی مراکز خرید مختلف رکود شدیدی قابل توجه است که بازاریان را دچار مشکلات اقتصادی فراوانی کرده است.
درآمد بازاری‌های ارومیه همچنان کرونایی است

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، پس از گذشت مدتی از تعطیلی مراکز خرید، اکنون پس از گذشت مدتی  این مراکزدوباره بازگشایی شد اما با گذری در شهر و از مقابل مغازه‌ها به سهولت می‌توان متوجه برخی تغییرات در سطح شهر شد. راستش را بخواهید دیگر نه مردم مراجعات سابق را دارند و نه فروشندگان مشتریان گذشته را به خود دیده اند.

پایان اسفندماه که در آستانه عید نوروز قرار داشتیم علیرغم آنکه هشدارهای متعددی از جانب مسئولان و رسانه‌های مختلف داده می‌شد اما مردم همچنان به این موضوع  بی‌تفاوت بودند و حضورشان در مراکز خرید سبب واکنش رسانه‌های مختلف گردیده بود، که طولی نکشید پس تصویب فاصله گذاری اجتماعی و اعمال آن در استان‌های سطح کشور تمامی مراکز،اماکن، پارک‌ها و می‌توان گفت همه جا تعطیل شد. که این آغاز یک گام اساسی برای مردم شهر بود که درخانه بمانند.

اکنون پس از گذشت تقریبا یک ماه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم دیگری را مصوب کرد که درآن خبری از تعطیلی اماکن نبود ، لذا فعالیت مراکز مختلف شروع شد. اما این بار کمی تفاوت داشت اگرچه عده‌ای ازابتدا بی‌تفاوت بودند وادامه راه برایشان فرقی نکرد اما اگرعموم جامعه را در نظر بگیریم وضعیت متفاوت‌تر شده است و مردم به جز مواقع ضروری مراجعه نمی‌کنند که این اقدام قابل تحسین است.

اما این ماجرا بشدت وضعیت اقتصادی بازاریان را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که برخی از کسبه حتی با وجود بلامانع بودن بازگشایی مغازه‌ها رغبتی برای حضوردر مغازه‌های خود ندارند چرا که معتقدند رونق گذشته وجود ندارد و حتی اجاره ماهانه آن‌ها تامین نمی‌شود. تعدادی از بازاریان حتی درپی آن هستند که مغازه را برای همیشه تعطیل کنند و این اتفاقات برای جامعه و به ویژه خانواده‌ها می‌تواند بسیار دردناک باشد.

خلاصه اینکه کرونا اینبار برسر کاسبان بازاری سایه انداخته است و این موضوع سبب نگرانی بسیاری از کسبه شده و آنان را نگران از آینده کاری خود کرده است. ای کاش در ادامه ترویج کار خوب بسیاری از صاحبان مغازه‌های مختلف بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم و در دریافت اجاره مغازه‌ها عجله نکنیم . روزهای سخت بی شک تمام می‌شود و آنچه از همه ما به یادگار می‌ماند نام خوش در این روزهای تلخ است و بس!  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید