11:13|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1399 - 10:19
کد خبر: 14219
باریش گزارش می‌دهد:

خوش رقصی کرونا در غیاب پلاسما!

در روزهایی که کرونا همچنان در آذربایجان‌غربی به خوش رقصی های خود ادامه می‌دهد، پلاسما درمانی برای تسریع روند بهبود بیماران هنوز در مرحله مقدمات اجرایی مانده است.
خوش رقصی کرونا در غیاب پلاسما!

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، پلاسما درمانی یکی از روش‌هایی که این روزها برای بهبود بیماران مبتلا به کووید 19 از آن استفاده می‌شود، اما این روش درمان هنوز در آذربایجان‌غربی به مرحله اجرا نرسیده است.

از ابتدای شیوع کرونا براساس تست‌هایی که از مردم گرفته شده تا کنون 2024 موارد مثبت اتبلا به این بیماری در آذربایجان غربی شناسایی شدند و هر روز از آمار این افراد نه تنها کاسته نمی‌شود بلکه تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد.

در حال حاضر براساس آمار اعلام وزارت بهداشت و اذعان مسئولین، آذربایجان‌غربی از نظر تعداد ابتلا و روند صعودی بیماری در رتبه‌های اول کشور قرار دارد زنگ خطر در این استان خیلی وقت است که به صدا درآمده است.

نمایندگان مردم ارومیه در مجلس نیز بارها تذکر دادند که با اینکه کرونا در بسیاری از شهرها به محله کاهشی و ثبات رسیده ولی سیر این بیماری در آذربایجان‌غربی همچنان صعودی است و نگرانی‌ها به قوت خود باقی است.

با باز شدن بیشتر کسب و کارها و مراکز تجاری به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی رفت و آمد مردم در بیرون از منزل تقریبا به حالت معمول خود بازگشته است و همین امر نگرانی‌های عمومی از شیوع موج جدید کرونا را در این استان بیشتر می‌کند.

در حالی آذربایجان‌غربی با تعداد بیشتر مبتلایان کرونا دست و پنجه نرم می‌کند که متخصصان بهداشت و سلامت کشور روش‌های مختلفی را برای درمان و بهبود این بیماری امتحان کردند، یکی از راه‌های درمان پلاسما درمانی است، شیوه ای که هنوز در استان پرخطری مانند آذربایجان‌غربی به مرحله اجرا درنیامده است.

اینکه پلاسما درمانی چگونه می‌تواند به درمان کرونا کمک کند، بهتر است بدانید فرد جدیدی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود در ابتدا هیچ پادتنی برای مبارزه با ویروس در بدنش وجود ندارد، سیستم ایمنی بدن بیمار بهبود یافته پادتن‌های ضدویروس را تولید کرده و بهبود می‌یابد، پلاسمای خون بیمار بهبود یافته که حاوی پادتن‌ها است استخراج‌شده و به بیمار دیگری که هنوز درگیر کروناست تزریق می‌شود و بیمار دریافت‌کننده از طریق تلقیح پادتن و با دریافت پلاسمای بیشتر بهبود پیدا می‌کند.

در حال حاضر این روش درمانی در ۶ استان کشور برای بهبود بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما آذربایجان‌غربی هنوز در خواب عمیق به سر می‌برد و به نظر می‌رسد باید عزم مسئولین برای عملی کردن این روش درمان در استانی که هر روز آمارش نسبت به روز قبل معنادار می‌شود، جدی‌تر شود تا پلاسما زودتر کمک حال بهبود کرونایی‌های آذربایجان‌غربی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید