06:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1399 - 10:44
کد خبر: 14214
یادداشت:

بنویسید کودکان خیابانی؛ بخوانید دردهای پنهان

روزهای کرونایی این روزها نه تنها کودکان کار را در برابر ابتلا به بیماری قرار می‌دهد بلکه قلب هر ایرانی با دیدن این کودکان بیشتر به در درد می‌آید که راه رهایی آن عزم جدی همگانی است.
بنویسید کودکان خیابانی؛ بخوانید دردهای پنهان

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز, کودکان کار دردهای پنهان جامعه این روزها بیشتر از هرکسی در معرض آسیب جدی ابتلا به کرونا هستند که می‌طلبد توجه بیشتری گردد.

دیدنشان در سر چهار راه , کارکردن‌هایشان و تا کمر در بین سطل های زباله خم شدن‌هایشان قلب هر جامعه ای را به درد می‌آورد که نباید ساده از آن گذر کرد و اراده ای میخواهد تا که برای رهایی آنان از ابتلا به بیماری هوایشان را داشته باشیم چرا که اگر امروز عزم همگانی برای آن نباشد فرداهای دیگر خسارتی غیرقابل جبران بر دوش جامعه باقی می‌گذارد که نمی‌توان از آن جان سالم به در برد.

راستش را بخواهید با خودم فکر می‌کردم من و شما چه مسئولیتی در مقابل این کودکان می‌توانیم داشته باشیم؟ در روزهایی که جهان گرفتار ویروسی همه‌گیر شده است آیا می‌توان بی تفاوت به این کودکان بود؟ بی شک جواب همه ما خیر است.

در این ایام انتظار می‌رود عزم همگانی در مقابل چشمان منتظر کودکان خودی نشان دهد و درمانگر روزهای سخت این عزیزان باشد وچه دستانی پرمهر تر از دستان مردم ایران که همیشه پیشرو در کمک رسانی‌ها بوده‌اند.

یادمان باشد روزهای سخت تمام خواهد شد و این ماییم که با کمک به همنوعانمان ثابت می‌کنیم در چنین لحظات سخت و بحرانی هرگز کودکان کار وطن خود را به فراموشی نمی‌سپاریم, هرکجا کودکی را دیدیم حتی اگر بضاعتمان ناچیزترین مقدار باشد دستش را بگیریم و مهربانی را هدیه کنیم.

غفلت از کودکان کار می‌تواند جامعه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه سازد که امروز سوای تمام مشکلات مقصود نگارنده حمایت از این کودکان دردمند است که زندگی برآنان سخت می‌گذرد و چرخ گردون برخلاف اراده آنان طوری می‌چرخد که هیچ فردی نمیخواهد شاهد آن باشد.

اما از گذشته تا کنون آنچه زبان زد است خاص و عام است وجدان، انسانیت و نوع دوستی مردم ایران می‌باشد و بس. شاید بهتر باشد این بار از کسانی که دغدغه‌های اجتماعی دارند دعوت کنیم در این راه مثل همیشه پیش قدم باشید و خوابی آسوده به این کودکان ببخشید.تا قبل از آنکه دیر شده باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید