12:00|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1399 - 12:20
کد خبر: 14210
یادداشت:

جولان گرانی در بازار/کسی حواسش نیست!

گرانی در روزهای کرونایی که به ظاهر کسی هم حواسش نیست برای خودش جولان می دهد و این‌بار از بازار حبوبات سردرآورده است.
جولان گرانی در بازار/کسی حواسش نیست!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، معیشت و گذران زندگی مردم در سال‌های اخیر هر روز با چالش‌های جدیدی روبرو شده است، نابسامانی وضعیت اقتصادی در سال‌های گذشته، بسیاری از فرصت‌های شغلی را کاهش و درآمد خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده و در این میان اقشار آسیب‌پذیر سختی‌های بیشتری متحمل شدند.

سال جدید با چالش مهمی به نام شیوع ویروس کرونا آغاز شد، ویروسی که جنبه‌های مختلف زندگی مردم را از روال عادی خارج و بسیاری را مجبور به خانه‌نشینی کرد در نتیجه این قرنطینه بسیاری از خانواده‌ها درآمد روزانه خود را از دست دادند.

گرچه بیش از یک هفته است که برخی از مشاغل و کسب و کارها که عنوان کم ریسک به آن‌ها تعلق گرفته اجازه کسب و کار گرفتند اما در این میان گرانی همچنان در بازارهای مختلف جولان می‌دهد و درآمد مردم دیگر کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

گرانی از بازار میوه‌هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند، شروع شد و مدتی است بدون هیچ نظارتی به بازار حبوبات و اقلام مصرفی مردم رسیده تا جایی که مشاهداتی میدانی و پیام‌های مردمی حاکی از آن است برخی از حبوبات افزایش قیمت سه برابری در این مدت را تجربه کردند.

حالا که مسئولان حواسشان نیست و مردم به اندازه کافی نگران تامین مایحتاج روزانه خود هستند، بهتر نیست کمی انصاف داشته باشیم و حداقل خودمان حواسمان به یکدیگر باشد، اتفاقی هم نمی افتد که اگر کاسی که عرضه کننده کالاهای اساسی و مصرفی مردم است در روزهای نزدیک به ماه مبارک رمضان کمتر سود کند تا شاید کمی از نگرانی های عمومی برای هزینه‌های زندگی کاسته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید