19:26|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1399 - 10:30
کد خبر: 14209
یادداشت:

مسئول جان مردم کیست/مشارکت عمومی نیاز نبرد کرونایی

پس از آنکه ادارات و اماکن عمومی مختلف اقدام به بازگشایی کردند آنچه بیشتر از همه به چشم می‌خورد عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بی‌توجهی مردم به آن است که بنظر می‌رسد عده‌ای تصور می‌کنند کرونا پایان یافته است
مسئول جان مردم کیست/مشارکت عمومی نیاز نبرد کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز, با نگاهی بر سطح شهر و گذرازمقابل پست بانک‌ها، مراکز خرید و کارگزاری‌ها و برخی ادارات به راحتی می‌توان شاهد بی ‌توجهی مردم به هشدارها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شد. حال اینکه بر چه اساسی برخی اماکن پس از مدت‌ها و طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا اقدام به بازگشایی کردند این موضوع نیاز به تحلیل و بررسی اساسی دارد که در این مطلب نمی‌گنجد و مقصود نگارنده پرداخت به این موضوع نیست.

حال باید موقعیت فعلی را بررسی کرد که در چه موقعیتی قرار داریم و چه خطراتی می‌تواند جان مردم را تهدید کند, از طرفی به مردم گفته می‌شود در خانه بمانید اما از طرفی اعلام می‌گردد کسبه می‌توانند اقدام به بازگشایی مغازه‌ها نمایند و تمام مراکز خرید و اماکن تفریحی بازمی شود که شاید چنین تصمیماتی در صعودی بودن آمار مبتلایان را تاثیر داشته باشد که دیر یازود شاهد آن باشیم.

اما در این بین تصاویر و گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی پس از بازگشایی اماکن تصور کردند دیگر کرونایی وجود ندارد و به راحتی در خیابان ها و مراکز مختلف کنند بدون رعایت کمترین موارد بهداشتی خوش گذرانی می کنند این ندای یک فاجعه را در جامعه می دهد و نباید مردم تصور کنند بازگشایی اماکن مختلف به منزله اتمام این ویروس است. همچنین پارک‌ها و کوچه‌ها که در روزهای بهاری محل بازی بسیاری از نوجوانان شده است و چنین مسئله‌ای تهدید بسیار اساسی برای جان خودشان است .

ادامه این روند در حالی که بسیاری از کشورها در حالت قرنطینه قراردارند بنظر می‌تواند نگران کننده باشد و مردم خود نیز با سهل انگاری بر رشد آمار دامن می‌زنند. که جای این سوال پیش می‌آید مسئول جان مردم چه کسی است؟ به یقین پاسخ این است که هم مسئولین باید به وعده‌های خود وفا کنند و هم مردم باید جدی‌تر باشند وگرنه آنچه که بارها مطرح گردیده مدت‌ها با این ویروس منحوس سرو کار داریم و به این زودی ها تمام نمی‌شود مگر اینکه همت همگانی باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید