15:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1399 - 10:01
کد خبر: 14208
یادداشت:

تغییر کانون انتقال کرونا از پست‌بانک به کافی‌نت!

ثبت‌نام دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی روزهای کرونایی این‌روزها برای خودش داستانهایی دارد و انگار قرار است به لطف شیوه‌های ثبت‌نامی کرونا هر روز از یک در به خانه‌های مردم راه پیدا کند.
تغییر کانون انتقال کرونا از پست‌بانک به کافی‌نت!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا که با شیوع خود معیشت اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها را با چالش مواجه کرده، مسئولین را به فکر چاره و حمایت انداخت تا با ارائه تسهیلات یک‌میلیونی خانواده‌ها از این بحران گذر کنند، اما ثبت‌نام برای دریافت این وام آنچنان که مردم تصور می‌کردند هم ساده و آسان نبود.

با ارائه شیوه ثبت‌نام خانوارها برای دریافت تسهیلات کرونایی مبنی بر لزوم داشتن سیمکارت به نام سرپرست خانواده، سیلی از جمعیت پشت درب پست بانک‌ها برای دریافت سیمکارت دیده شد و همین موضوع نگرانی از اوج گرفتن بیماری را در بین مردم بیشتر کرد.

روند حضور و تجمع مردم بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مقابل پست بانکها تاجایی پیش رفت که مسئولین بازهم به فکر چاره‌ای دیگر افتادند تا از این ازدحام بکاهند و مردم راحت‌تر سیمکارت به نام خود دریافت کنند.

براین اساس اعلام شد سرپرستان خانواری که به نام خود سیمکارت ندارد برای دریافت رایگان سیمکارت اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و از طریق پست سیمکارت خود را دریافت کنند ولی حال این سوال مطرح می‌شود که مگر همه خانوارها دسترسی به اینترنت و یا حتی سواد استفاده از فضای مجازی و خرید آنلاین را دارند!

بدون شک افرادی که سواد و امکانات کافی برای استفاده از فضای اینترنت برای خرید سیمکارت به نام خود ندارد تا از تسهیلات یک میلیونی استفاده کنند، یا باید از خیر این وام بگذرند و عطای آن را به لقائش ببخشند و یا اینکه برای خرید این بار مقابل کافی نت‌ها در صف بایستند.

در روزهایی که کرونا جوالان می‌دهد و هر‌گونه تجمع می‌تواند به شیوع این بیماری در بین مردم دامن بزند به نظر می‌رسد چنین راهکارهایی بدون در نظر داشتن امکانات و زیرساخت‌های موجود در تمامی مناطق نه تنها دردی را علاج نمی‌کند بلکه گره مشکلات را کورتر می‌کند و روند مهار این بیماری را طولانی‌تر می‌کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/02/01 - 21:44

حالا چه اشکالی داشت شماره ملی هر فرد سرپرست با هر شماره ای ارسال میشد چنین به نظر میرسد ساخت و پاختی بین مخابرات و رفاه بوده چون با گرفتن سیم کارت رایگان برای ارسال پیامک کلی از مردم به جیب مخابرات خواهد رفت در کل طرح نسنجیده ای بود

یوسف
1399/02/01 - 18:25

خب تا حالا چطور مردم رایانه میگرفتن نزدیک سیزده چهارده سال هست مروم یارانه میگیرن خب این یک میلیون را هم مثل یارانه به حساب سرپرستان واریز کنن...بیرون وضع ناجوره کورنا هنه جا زیاد شده 7690

قربانعلی محمدی
1399/02/01 - 18:24

یک کلام از خیر ش گذشتیم بدهید