11:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1399 - 09:37
کد خبر: 14207
یادداشت:

شعار تأمین ماسک و دستکش به مرحله عمل می‌رسد؟

مسئولین آذربایجان‌غربی در بازه‌های زمانی مختلف بارها اعلام کردند که در ماسک و دستکش مشکلی وجود ندارد و میلیون‌ها جفت دستکش در بین داروخانه‌ها توزیع شده اما متاسفانه گزارش‌های میدانی حکایت از کمبود این اقلام را در سطح شهر ارومیه را دارد و بازار سیاه عجیبی راه اندازی شده است.
شعار تأمین ماسک و دستکش به مرحله عمل می‌رسد؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز, امروز بیش از یک و نیم ماه از ورود این ویروس نامبارک به آذربایجان‌غربی می‌گذرد و تا این لحظه تصمیمات مختلف بسیاری گرفته شده  و آنچه مثل همیشه نیاز مردم است و بازهم با نوسان‌هایی در بازار مواجه شده تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش است.

چندی پیش مسئولان اعلام کردند تا نیاز استان تامین نشده است دستکش را صادر نمی‌کنیم اما طولی نکشید این اقدام انجام گرفت حال بر چه اساسی بود و اگر قرار بود صادرات دستکش انجام شود رسانه‌ای کردن آن در مدت کوتاه چه اعتباری داشت باید از مسئولین پرسید؟ زیرا برای همه روشن است که استان همیشه به دستکش نیاز دارد و تامین آن طوری نیست که مردم پس از یک ماه بی نیاز شوند. کیسه برنج و چای که نیست یک بار بخریم و برای یک ماه کفایت کند.

مسئولان یا از بطن جامعه بی خبرند یا دوست ندارند قبول کنند اما آنچه که مشخص است متاسفانه علیرغم ادعای اینکه استان ما جزو تولیدکنندگان دستکش است و ادعای مسئولان در خصوص توزیع میلیونی آن در بین داروخانه‎‌ها قابل انکار نیست اما در واقعیت به سختی می‌توان یافت و اگر موجود باشد قیمت آن بالاتر از ارزش واقعی آن است که بنظر میرسد در حالت فعلی یا نظارت کافی وجود ندارد یا صادرت سبب گرانی شده است که در هردو حالت با وعده‌ی مسئولین تناقض دارد و سریع‌تر باید بهبود یابد.

تامین ماسک هم که این روزها هر مسئولی بلافاصله پس از قرار گرفتن پشت تریبون اعلام می‌کند مشکلی در خصوص تامین ماسک وجود ندارد باید گفت, چنان بازار سیاهی راه افتاده که قیمت ماسک چندین برابر شده است و شعارهایتان درمان گر هیچ دردی نیست. پیشنهاد ما این است در ادامه اینکه خودتان با واقعیت‌ها رو به رو گردید سری به دارو خانه‌ها بزنید و کاملا نامحسوس از آن‌ها سوال کنید‌ آن وقت فاصله پشت تریبون تا داروخانه و واقعیت جامعه برایتان آشکار می‌شود.

از طرفی گزارش‌های مردمی حاکیست این روزها بقالی و لوازم یدکی و پشمک فروشی ماسک دارند اما داروخانه‌ها که میروی چنان از نبود ماسک و دستکش گلایه می‌کنند که هر مخاطبی را متعجب می‌کند اگر چه راستش را بخواهید از داروخانه‌ها هم می‌شود پیدا کرد اما باید هزینه چندین برابر پرداخت گردد  تا از آن پشت قفسه‌ها هر تعدادی خواستی برایتان تامین کنند.

ماجرای این روزهای تهیه ماسک و دستکش قضیه دم خروس شده است! نمیدانیم حرف برخی مسئولان صحت دارد یا آنچه که در جامعه شاهد هستیم. اما هرچه که هست برای حل این مسئله باید قبل از تبدیل آن به یک مشکل بررسی و تصمیم اساسی گرفته شود و گرنه هیچ شعاری و وعده‌ای به نتیجه نمی‌رسد مگر پای عمل در وسط باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید