19:22|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1399 - 09:23
کد خبر: 14206
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

متقاضیان بیمه بیکاری اینترنتی ثبت نام کنند

متقاضیان بیمه بیکاری از حضور در محل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودداری کرده و تنها از طریق سامانه های اینترنتی پیگیر ثبت درخواست و دریافت مقرری بیکاری خود باشند.
متقاضیان بیمه بیکاری اینترنتی ثبت نام کنند

رضا نقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز در مورد ثبت نام بیمه بیکاری اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت نیروی کار و براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت نام متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و صرفا از طریق سامانه بیمه بیکاری انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان بیمه بیکاری از حضور در محل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود داری کرده و از طریق سامانه http://bimebikari.mcls.giv.ir به ثبت مشخصات درخواستی اقدام و برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام نمایند.

نقی زاده گفت: سازمان تامین اجتماعی مکلف است اطلاعات ارسالی را از نظر نوع بیمه پردازی، شمول، و یا عدم شمول بیمه بیکاری پالایش نموده و جهت اطلاع رسانی به متقاضیان بیمه بیکاری در اختیار وزارتخانه قرار دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از طریق پیامک شمول یا عدم شمول را به متقاضیان اعلام و از کسانی که مشمول بیمه بیکاری شده اند در خواست شماره حساب می نماید.

نقی زاده تاکید کرد: بیمه شدگانی که بدلیل شیوع کرونا تعدیل شده‌اند و جزو مشاغل 10 گانه از جمله رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، مراکز ورزشی و تفریحی و توریستی و گردشگری می‌باشند مقرری ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بیمه بیکاری برای نامبردگان برقرار و بعد از این 3 ماه کارفرما مکلف به بازگشت به کار آنها می‌باشد.  

وی تاکید کرد: در صورت عدم بازگشت به کار مقرری بگیر با اقدامات قانونی در مراجع حل اختلاف و ارائه مستندات به اداره کار، مقرری وی تا پایان مدت استحقاق و یا اشتغال مجدد ادامه می‌یابد.

نقی زاده تصریح کرد: سایر بنگاه‌هایی که جزو 10 دسته مشاغل یاد شده نبودند لیکن متاثر از اثرات کرونا بوده و به منظور اقدامات پیشگیرانه به کاهش یا تعدیل نیروی انسانی مبادرت ورزیده‌اند با تشخیص مدیران کل تعاون، کارورفاه اجتماعی و تامین اجتماعی با رعایت کلیه ضوابط قانونی اقدام خواهد شد.

 نقی زاده خاطر نشان کرد:همچنین کارگران با قرارداد مدت موقت چنانچه در پایان مدت قرارداد از کار بیکار شوند در صورت داشتن حداقل یک‌سال سابقه در آخرین کارگاه و دارا بودن آخرین قرارداد و نامه عدم نیاز می‌توانند درخواست بیمه بیکاری خود را از طریق این درگاه ثبت نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: رفا بیمه شدگانی شامل بیمه بیکاری می‌گردند که دارای روابط کارگری و کارفرمایی بوده بیمه آنها اجباری و 3 درصد حق بیمه بیکاری به تامین اجتماعی ارسال شده لذا بیمه رانندگان، کارگران ساختمانی، قالیبافان که رابطه کارگری و کارفرمایی ندارند و 3 درصد حق بیمه بیکاری ندارند، شامل نمی‌شوند و سامانه جدید اجازه ثبت نام به آنها را نخواهد داد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید