04:22|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 - 11:51
کد خبر: 14205
آقازاده در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

تغییر روند نمونه‌گیری از بیماران بستری به بیماران سرپایی

در راستای با شناسایی به موقع مبتلایان کرونا باهدف مقابله، کمتر و مهار هرچه زودتر این بیماری روند نمونه‌گیری در آذربایجان غربی از نمونه‌گیری بیماران بستری به سمت نمونه‌گیری از بیماران سرپایی و بستری تغییر کرده است.
تغییر روند نمونه‌گیری از بیماران بستری به بیماران سرپایی

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز با تاکید بر اینکه با شناسایی به موقع می‌توان از انتشار ویروس کرونا تا حد قابل‌توجهی جلوگیری کرد، اظهار کرد: درصد بالایی از افراد مبتلا به کرونا، بدون علائم پزشکی بوده و می‌توانند منتقل‌کننده این بیماری باشند.

وی همچنین درباره علل افزایش آمار مبتلایان کویید 19 در استان تصریح کرد: افزایش تست‌های آزمایشگاهی که با PCR انجام می‌شود امکان بیماریابی را در روزهای اخیر افزایش داده و به همین علت می‌توانیم برای بیماران سرپایی نیز تست کرونا انجام دهیم.

این مسئول معتقد است؛ در واقع با افزایش بیماریابی به موقع، می‌توان ضمن درمان نتیجه‌بخش‌تر این بیماران، گام‌های موثری در شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا برداشت.

آقازاده در ادامه درباره بهبود روند نمونه‌گیری اضافه کرد: بر این اساس روند نمونه‌گیری در استان از نمونه‌گیری بیماران بستری به سمت نمونه‌گیری از بیماران سرپایی و بستری تغییر یافته است به طوری که ظرفیت آزمایشگاه‌های استان از میانگین تقریبی ۷۰ تست در اوایل راه‌اندازی در روز به بیش از ۳۰۰ تست در روز افزایش یافته است.

وی افزود: با نمونه‌گیری سرپایی از افراد دارای علائم پزشکی بیماری و فاصله‌گذاری اجتماعی آن‌ها با جامعه می‌توانیم از گسترش تعداد افراد بیمار در جامعه جلوگیری کنیم.

آقازاده یادآور شد: افزایش تعداد نمونه‌گیری سرپایی از افراد دارای علائم اولیه بیماری، موجب افزایش تعداد موارد مثبت بیماران مبتلا شده اما آنچه مهم به نظر می‌رسد تشخیص زودرس بیماران کرونایی در سطح جامعه و درمان به موقع و کاهش تعداد مرگ‌ومیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در پایان گفت: نتایج آماری موجود نشانگر آن است که تعداد بیماران بستری و فوتی در استان از افزایش چشمگیری برخوردار نبوده و خوشبختانه همچنان درصد بالایی از تخت‌های بیمارستانی استان خالی هستند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/02/01 - 22:51

صدای ساز اینجور طرحا بعدا شنیده خواهند شد