16:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1399 - 09:33
کد خبر: 14196
باریش گزارش می‌دهد:

شاد و سختی‌های آن برای دانش‌آموزان

شبکه مجازی شاد که قرار بود در روزهای کرونایی باری از دوش والدین و مراکز آموزشی برای ارائه دروس به دانش‌آموزان بردارد، خودش قوز بالای قوز شده است.
شاد و سختی‌های آن برای دانش‌آموزان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از زنجیره انتقال آن بین مردم مدارس و مراکز آموزشی اولین مراکزی بودند که با تصمیم مسئولین از همان روزهای ابتدایی نمایان شدن بیماری به تعطیلی کشیده شدند.

از آنجایی که در هنگام شیوع بیماری هنوز چند ماهی از ماه‌های تحصیلی دانش‌آموزان باقی‌مانده بودند مسئولین آموزشی کشور برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی دانش‌آموزان تدریس مجازی را پیشنهاد کردند.

معلمان مدارس هم در روزهای تعطیل به هر طریقی بود سعی کردند که در روزهایی که بیماری کرونا دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرده مطالب درسی را از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی آموزش دهد،

درحالی‌که سرعت اینترنت در روزهای کرونایی یاریگر معلمان و خانواده‌ها برای تسهیل ارائه آموزش‌های درسی در روزهای کرونایی نشد، مسئولین از شبکه آموزشی جدیدی به نام شاد رونمایی کردند که استفاده از آن نیز برای خودش داستانی دارد.

دردسرهای نصب برنامه‌های شاد برای دانش‌آموزان
مخاطبی با نام کاربری اسدی در پیامی به باریش نیوز نوشته است: با اینکه مسئولین برنامه شاد رو برای آموزش دانش‌آموزان جهت آمادگی برای امتحانات آخر سال معرفی کردند ولی نصب این برنامه به راحتی انجام نمی‌شود.

این مخاطب نوشته است با بیان اینکه متأسفانه در هنگام نصب برنامه خطای عدم دسترسی به شماره 403 داده می‌شود، ادامه داده است: علیرغم اینکه مسئولین گفتن این خطا به دلیل استفاده از فیلتر شکن در هنگام نصب برنامه است ولی من در هنگام نصب اصلاً از فیلتر شکن استفاده نکردم ولی مشکل همچنان حل نشده باقی مانده است و دانش‌آموز من نمی‌تواند از برنامه‌های این شبکه استفاده کند.

مسئولین فکری به حال هزینه‌های اینترنت خانواده‌ها داشته باشند
احمدی از دیگر مخاطبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش نیوز اظهار کرد: در روزهایی  که اینترنت زیاد مورد استفاده نبود چند روزی اینترنت رایگان در دسترس مردم قراردادند ولی الان با معرفی این برنامه که لازمه استفاده از آن داشتن اینترنت است خانواده‌ها باید هزینه‌های زیادی برای خرید بسته‌های اینترنتی بپردازند.

این شهروند معتقد است با توجه به اینکه برخی از خانواده‌ها حداقل یک یا دو دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارند و همین امر هزینه اینترنت خانوار را آن هم در نبود درآمد افزایش می‌دهد بای مسئولین فکری برای دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت ارزان‌قیمت و البته باکیفیت داشته باشند.

همه دانش‌آموزان دسترسی به گوشی شخصی ندارند!
الناز از دیگر مخاطبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش نیوز در رابطه با مشکلات و دردسرهای والدین برای آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: معلمین عزیز بدون در نظر گرفتن ساعت‌های کاری والدین کارمند کلاس‌های بچه‌ها رو در برنامه شاد به قبل از ظهر موکول کردند درحالی‌که گوشی شخصی در دسترس همه بچه‌های مقطع ابتدایی نیست و گوشی مستقل ندارد.

وی عقیده دارد راه‌اندازی چنین برنامه مجازی برای پوشش همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور بدون در نظر داشتن امکانات موجود برای بچه‌ها، مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

این شهروند پیشنهاد دارد برنامه‌های آموزشی در شبکه‌های شاد حداقل در ساعت‌های عصر ارائه شود تا والدینی مه سرکار هستند  در خانه باشند و یا اینکه نسخه دسکتاپ را راه‌اندازی کنند.

ماجراهای دنباله دار برنامه شاد!
با رونمایی از شبکه مجازی شاد برای آموزش دانش‌آموزان نه تنها مشکلی از دردسرهای ادامه تحصیل در روزهای کرونایی حل نشد بلکه این بار هم خانواده‌ها باید با کلی مشکلات برای نصب و راه‌اندازی این برنامه دست و پنجه نرم کنند.

البته مشکلات سرعت ضعیف اینترنت و نصب نشدن راحت برنامه تنها برای دانش‌آموزانی است که در مناطق برخوردار قرار دارند حال این خدمات به دانش‌آموزان روستایی و یا مناطق محرومی که حتی در مواقع معمولی تلفن همراه معمولی هم آنتن درست و حسابی ندارد، چگونه ارائه می‌شود خودش ماجراها دارد!
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مهدی.س
1399/01/30 - 13:20

من با کلی مصیبت رفتم تو برنامه و معلما گفتن اقا با ما کار دارید بیاید پی وی بنویسید من اینکارو کردم اما متن من ارسال نشد رفتم تو لیست تلاش مجدد را زرم باز هم نیاورد بار دیگر امتحان کردم اینبار که نیاورد متن هم حذف شد