07:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1399 - 09:59
کد خبر: 14191
یادداشت:

سایه سنگینی کرونا بر زندگی زباله گردها

سایه ویروس کرونا این روزها بر زندگی زباله گردها که در یکی دو سال گذشته به لطف گرانی‌های افسارگسیخته و کاهش توان اقتصادی اقشار ضعیف به سبک زندگی تبدیل شده سنگینی می‌کند.
سایه شوم کرونا بر زندگی زباله گردها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا در یکی دو ماه گذشته از شیوع خود در کشور معیشت و زندگی بسیاری از مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده است، این سختی‌ها برای خانواده‌هایی که روزمزد بوده و توان اقتصادی کمتری داشتند بیشتر از توان تحملشان است.

در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با روزهای اول سال نو بیشتر مردم قرنطینه خانگی را برای مهار و کنترل این بیماری انتخاب کردند اما در این میان کسانی بودند که با وجود هشدارهای جدی برای ماندن در خانه مجبور بودند برای روزی خانواده خود در خیابانها به سطل‌های زباله سر بزنند.

مشاهده زباله گردها که اغلب بدون هیچ محافظت بهداشتی از خود سطل‌های زباله شهر را برای کسب روزی زیر و رو می‌کنند در این روزها کم نیست.

متاسفانه کاهش درآمد، بیکاری، نداشتن مهارت شغلی خاص و همچنین ضعیف بودن پشتوانه اقتصادی زباله گردها را وادار کرده تا با جان خود برای گذران زندگی بازی کنند.

از آنجایی که این روزها قیمت انواع موادضدعفونی و کالاهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا از صدقه سر سودجویان در بازار سربه فلک گذشاته و خانواده‌ها باید برای تهیه آن هزینه‌های هنگفتی کنند، پر واضح است که فردی که برای خرید مایحتاج روزانه فرزندان خود مجبور به زباله گردی شده توان خرید این اقلام را نیز نخواهد داشت.

شاید مسئولین وظیفه خود در قبال اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه که هر روز هم مقابل چشمانشان است، فراموش کردند و یادشان رفته حداقل می‌توانند برای کمک به این قشر کالاها و اقلام بهداشتی مصرف روزانه را به رایگان در اختیارشان بگذارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/01/28 - 17:29

جای تاسف است که همه روزه شاهد اینچنین مناظری هستیم هر چند که بیماری کرونا یک نهدید است لیکن با برنامه ریزی میتوان آن را به فرصت برای ساماندهی این فشر نمود از جمله شناسایی این افراد و کد دار نمودن آنها برای دریافت مقرری