09:20|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1399 - 09:41
کد خبر: 14184
یادداشت:

تفکرات نادرستی که تبعات جبران ناپذیری دارد

مصرف الکل برای پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا باور نادرستی است که در روزهای گذشته موجب شده تا شمار جان‌باختگان مسمومیت الکلی بیش از تعداد افرادی باشد که از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
تفکرات نادرستی که تبعات جبران ناپذیری دارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس منحوس کرونا زندگی اقشار مختلف جامعه را تحت سیطره خود قرار داده است.

در این میان نوعی تفکر نادرست در برخی از اقشار جامعه شکل گرفته مبنی بر آنکه نوشیدن الکل یا مشروبات الکلی می‌تواند در کاهش ابتلا به کرونا موثر باشد.

 این باور نادرست در روزهای گذشته موجب شده تا شمار جان‌باختگان مسمومیت الکلی بیش از تعداد افرادی باشد که از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

توصیه همه متخصصین و صاحبنظران علوم پزشکی این است که مصرف الکل تاثیری در افزایش ایمنی و عدم ابتلا به کرونا یا هر بیماری دیگری را ندارد.

 سیستم ایمنی بدن برای اینکه با بیماری و میکروب و ویروس مقابله کند باید تقویت شود و سالم و قوی نگه داشتن آن بسیار مهم است.

 در واقع سیستم ایمنی ضعیف، بدن را در برابر میکروب‌ها، ویروس ها و باکتری‌هایی که روزانه با آنها در تماس هستیم بی‌دفاع می‌گذارد و موجب می‌شود در برابر بیماری‌ها بدن آسیب‌پذیرتر شود.

مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد بگذارد.

 علاوه بر آن از آنجا که الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود. همچنین مصرف الکل موجب کمبود مواد غذایی می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی محروم می‌کند.

بنابراین استفاده از الکل خوراکی هیچ تاثیری برای جلوگیری از بیماری و به ویژه کرونا ندارد و بالعکس میتواند اثرات مخربی روی فرد داشته باشد.

استفاده از مواد غذایی مقوی همراه با میوه و سبزیجات و همچنین رعایت اصول تغذیه نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید