07:46|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1399 - 10:10
کد خبر: 14177
باریش گزارش می‌دهد:

گرانی بی‌سروصدا می‌تازد/ناظران خوابند

این روزها که کرونا این ویروس کوچک اما نامبارک همه حواس ها را به خود جلب کرده است و قدرت خرید مردم را کاهش داده برخی از کالاهای اساسی بی سروصدا سیر صعودی قیمت دارند و ناظرین نیز یادشان رفته باید نظارت کنند.
گرانی بی‌سروصدا می‌تازد/ناظران خوابند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت و مواد پروتئینی، انواع میوه در روزهایی که کرونا حسابی یکه‌تازی می‌کند بی‌سر و صدا در بازار افزایش قیمت داشتند و ظاهراً کسی هم نیست که نظارت جدی داشته باشند.

در روزهایی که به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم برخلاف اینکه امسال باید فروشندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای اساسی کمی بیشتر حواسشان به مردم باشد اجناس و کالاهای خود را که بیشتر جزو اقلام اساسی خانوار نیز هستند، افزایش قیمت دادند تا جایی که مردمی که در دو ماه گذشته درآمد آن‌چنانی ندارند شاید دیگر دستشان به این کالاها نرسد.

تحریم و دلار بهانه گران‌فروشی سودجویان!
آیلار یکی از مخاطبان باریش نیوز در پیامی با گلایه از افزایش قیمت کالاها بدون هیچ بهانه‌ای در بازار گفت: مردم با درآمدی که ندارند با این گرانی چه باید بکنند، از دیروز نتوانستیم یک کیلو لپه تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه لپه که تا چند وقت پیش قیمت آن 15 هزار تومان بود الان با قیمت 22 هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: همه تحریم و افزایش قیمت ارز را بهانه گران‌فروشی های خود می‌کنند ولی یکی نیست بپرسد مگر لپه هم وارداتی است که قیمت دلار در عرضه آن تأثیر داشته باشد.

رسولی یکی دیگر از مخاطبین باریش در پیامی به این پایگاه خبری نوشته است، در این روزها که همه حواسشان به موضوع بیماری و ویروس کرونا جلب شده است و رسانه‌ها فقط اخبار کرونایی را پوشش می‌دهند آیا کسی بر نحوه توزیع و قیمت کالاهای اساسی در بازار نظارت دارد.

غفلت مسئولین و سود بردن سودجویان!
وی با بیان اینکه مسئولین در روزهایی که به ماه مبارک رمضان نیز نزدیک می‌شود نباید از نظارت بر بازار غافل شوند، گفت: در همین یک ماه غفلت مسئولین از بازار اقلام اساسی برنجی که طرح تنظیم بازار بود پارسال به قیمت 45 هزار تومان فروخته می‌شود امروز دریکی از محلات جنوب شهر که بیشتر خانواده‌های جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، مسئول فروشگاهی در حال پخش بود با شنیدن گران شدن برنج همه را از مغازه بیرون کرد و گفت نمی‌فروشم.

این شهروند با اشاره به اینکه گرانی فقط منحصر به یک کالا نمی‌شود، ادامه داده است: قیمت قند شده از زمان شیوع ویروس کرونا در ارومیه با افزایش بی‌رویه تا 45 هزار تومان هم رسیده است و این جای تعجب است مردم به جای اینکه به رسم انسانیت به هم رحم کنند در این روزها بیشتر به فکر سودجویی خودشان هستند.

مردم از کرونا جان سالم به در ببرند با گرانی تسلیم مرگ می‌شوند!
محمدرضا از دیگر مخاطبان باریش نیوز در تماسی با خبرنگار این پایگاه خبر گفت: مسئولین هر بار می گیوند کمبودی در تأمین اقلام اساسی نداریم درست ولی آیا از افزایش قیمت این کالاها نیز خبر دارند، چرا قند باید در طی یک ماه افزایش قیمت 3 تا چهار برابری داشته باشد.

این شهروند ادامه داد: قیمت مرغ یکی دو هفته اول شیوع ویروس کرونا با کمبود تقاضا کاهش پیدا کرد اما با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان باز هم به قیمت‌های قبلی برگشته است.
این مخاطب معتقد است که برخی از مردم که این روزها درآمد کافی به دلیل تعطیلی کسب و کارشان ندارند و از نظر اقتصادی در فشار هستند اگر از بیماری کرونا هم جان سالم به در ببرند از گرانی کمرشکن تسلیم مرگ می‌شوند.

گرانی، قوز بالای قوز روزهای کرونایی
تعطیلی کسب و کارها، نبود درآمد، اجاره‌های  عقب‌افتاده، اقساطی که موعود پرداختشان سر رسیده همه در کنار شیوع ویروس کرونا به تنهایی برای از پا درآوردن سرپرست خانواده این روزها کافی است پس مسئولین حداقل کاری کنند که گرانی اقلام ضروری دیگر قوز بالای قوز نشود و قبل از اینکه سودجویان کیسه گشاد خود را از نداری‌های مردم پر کنند بر بازار این کالاها نظارت جدی‌تر داشته باشند.

مریم صفری
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

قربانعلی محمدی
1399/01/25 - 15:24

محصولین فقط بلدن حرفها ی بزرگتر بزنند عملی درکار نیست اقا برو در خانه بشین بزار یدمردم زندگی بکنند متشکرم