22:01|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1399 - 09:10
کد خبر: 14175
یک روانشناس و واقعیت درمانگر در گفت‌وگو با باریش:

احترام متقابل نیاز کاهش اختلافات خانوادگی در روزهای قرنطینه است

وقتی اعضای خانواده خواسته ای از همدیگر دارند نباید به صورت یک طرفه خواسته خود را مدنظر داشته باشند باید به گونه‌ای با هم رفتار کنند و نیازهای خود را عنوان کنند که نیاز طرف مقابل را نیز مدنظر داشته باشند.
احترام متقابل نیاز کاهش اختلافات خانوادگی در روزهای قرنطینه است

تورج محمدزاده، روانشناس و واقعیت درمانگر در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در مورد اختلافات به وجود آمده زندگی های مشترک در روزهای قرنطینه اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا باعث شده تا برخی از مردم در خانه بمانند و روزهای در خانه ماندن، می‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: بخشی از این دشواری‌ها و مشکلات مربوط به رابطه همسران است از این رو به نظر می‌رسد مردم بیشتر از هر وقت دیگری باید نگران سلامت روح خود در کنار توجه به جسم‌شان نیز باشند.

محمدزاده گفت: ما به عنوان یک انسان در برابر مشکلاتی که برایمان به وجود می آید سهم داریم و مسئول هستیم شیوع این بیماری نباید همسرتان را در زندگی با مشکل مواجه کند، به وجود آمدن این مشکلات انتخاب خود فرد است و باید آن را کنترل و ساماندهی کند.

وی اضافه کرد: در محیطی که با مشکل مواجه می‌شویم و وقتی ذهن ما خواسته‌ای دارد که نمی تواند آن را ارضاء کند تعادل خود را از دست میدهد و این باعث میشود که اختلاف در خانواده به وجود آید.

این روانشناس معتقد است زمانی که فرد دچار از دست دادن تعادل ذهنی و عصبانیت می‌شود بهتر است با تفکر بیشتر رفتار نامناسبی از خود نشان ندهند و با صبوری تعادل ذهنی خود را به دست آورده و تصمیم بهتری بگیرد.

محمدزاده گفت: هیچ مشکلی با جروبحث و بگو مگو حل نمی‌شود و گفتگو کردن بهترین راه حل مشکلات است.

وی افزود: وقتی اعضای خانواده خواسته ای از همدیگر دارند نباید به صورت یک طرفه خواسته خود را مدنظر داشته باشند باید به گونه‌ای با هم رفتار کنند و نیازهای خود را عنوان کنند که نیاز طرف مقابل را نیز مدنظر داشته باشند.

این روانشناس در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت روابط عاطفی و احترام گذاشتن به نیاز یکدیگر و دوری از بحث‌های نامتعارف تا حد زیادی در بهبود روابط همسران و همچنین اعضای یک خانواده تاثیر گذار است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید