11:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1399 - 08:47
کد خبر: 14166
یادداشت:

جولان ویروس تاج‌دار/تسهیلاتی که نمک به زخم مردم شد

کووید 19 که این روزها به ویروس تاج‌دار معروف شده، همچنان در آذربایجان غربی جولان می‌دهد و کسی هم به ظاهر قرار نیست چاره‌ای بیندیشد تا مردم زودتر از شر این مهمان شوم ناخوانده راحت شوند.
جولان ویروس تاج‌دار/تسهیلاتی که نمک به زخم مردم شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هر روز در آذربایجان غربی بیشتر از روزهای گذشته می‌شود و از امروز نیز با اطلاعیه‌های صادرشده از سوی ستاد ملی کرونا در استان برخی از مشاغل با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه فعالیت پیدا کردند البته ناگفته نماند که برخی از مشاغل پرخطر که بدون شک حجم قابل‌توجهی از اشتغال استان را بر عهده‌دارند، همچنان در تعطیلات اجباری کرونایی به سر می‌برند.

برخی از مشاغل از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان به حالت تعطیلی کامل درآمدن و به سبب قرار گرفتن در لیست فعالیت‌های پرخطر به این زودی‌ها نیز امکان بازگشت به چرخه فعالیت برایشان سخت می‌شود با این حال دولت در طی این دو ماه از شیوع ویروس کرونا نتوانست برای حمایت از ضرر و زیان مشاغل کاری انجام دهد و دغدغه‌های ماندن در خانه را به نوعی برطرف کند.

تسهیلات حمایتی یک میلیون تومانی که قرار بود برای حمایت از خانوارهای آسیب‌دیده به 23 میلیون یارانه بگیر داده شود با بازپرداخت سود 12 درصدی روبرو شد که در عمل گره‌گشا نشد که هیچ فقط نمک به زخم مردمی زد که تحمل روزهای قرنطینه بدون پول و پس اندازی که بتوانند با آن مایحتاج روزانه را تأمین کنند، برایشان سخت است.

شاید اگر حمایت‌های مسئولین دولتی از مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر که این روزها در پرداخت هزینه‌هایی مانند اجاره مسکن و تأمین خوراک روزانه مانده‌اند، کمی حساب‌شده تر عملی می‌کرد دیگر شاهد این نبودیم که مردم عطای سلامتی را به لقای ماندن در خانه ببخشند و مجبور به حضور در فعالیت‌های غیرضروری در خارج از منزل شوند!

آذربایجان غربی تا پایان روز پنجشنبه 21 فروردین‌ماه جاری 1396 مورد مبتلا به کرونا ویروس را با 105 مورد فوتی از این بیماری ثبت کرده است البته باید گفت که طبق اعلام مسئولین استانی این آمار با یک روز تأخیر اعلام می‌شود و بدون شک آمار جدید بیشتر از این موارد خواهد بود.

مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بی نام
1399/01/23 - 18:11

چی نظر بدیم وقتی مسئولان دارند فاجعه قرن را رقم میزنند وکسی هم جلودارشان نیست .فقط ایرانم تسلیت