09:21|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 12:49
کد خبر: 14162
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی کرونا در گفت‌و‌گو با باریش:

افزایش تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در آذربایجان‌غربی

تعداد کیت‌های تشخیص بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی که تا قبل از این با محدودیت روبرو بود،افزایش یافته است.
افزایش تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در آذربایجان‌غربی

علی‌احمد آقاپور‌ مسئول کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با چرایی ضد و نقیض‌های آمار مبتلایان به کرونا در روز گذشته اظهار کرد: تاکنون آماری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می‌شد موارد مثبتی بود که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند.

وی افزود: برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع بی‌رویه کرونا در استان و همچنین تأمین کیت‌های تشخیص لازم مقررشده که نمونه‌گیری به صورت سرپایی نیز از افراد انجام شود که همین امر می‌تواند روند شناسایی، کنترل و در نتیجه مهار این بیماری را در استان تا حد قابل‌توجهی شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه تشخیص اینکه فردی به بیماری کرونا مبتلا شده یا خیر نیازمند انجام تست‌ در مراحل مختلف است، خاطرنشان کرد: ممکن است تست اولیه فرد به دلیل اینکه ویروس هنوز در بدن فعالیت چندانی ندارد، منفی شود ولی تست همان فرد با گذشت چند روز مثبت اعلام شود.

این مسئول با توصیه بر اینکه رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه و خودداری از ترددهای غیرضروری برای کنترل و مهار بیماری کرونا ویروس ضرورت دارد، یادآور شد: ضد و نقیض‌هایی که در آمار گذشته وجود دارد ناشی از اطلاعات شخصی است که از سوی بیمار برای محل سکونت اعلام می‌شود.

آقاپور همچنین تصریح کرد: افزایش آمار در شهرهایی مانند خوی، میاندوآب و بوکان به این دلیل است که اغلب افراد از شهرهای کوچک تر و حومه برای انجام تست شهرهای بزرگ و نزدیک مراجعه می‌کنند درحالی‌که محل سکونت اصلی آن‌ها در شهر دیگری است.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان در روزهای پیش رو افزایش محسوس تری دارد، یادآور شد: با پیگیری‌های لازم کیت‌های تشخیص کرونا در استان به تعداد قابل‌توجهی تأمین‌شده و همین امر این امکان را فراهم می‌سازد که افراد مشکوک به کرونا را قبل از مراجعه به بیمارستان و به صورت سرپایی نیز شناسایی کنیم تا افراد زودتر مراحل درمان را سپری کنند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل، مهار این بیماری و بازگشت به شرایط عادی جامعه نیازمند همگامی مردم با مسئولین برای توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید