07:18|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1399 - 12:40
کد خبر: 14157
طی سال گذشته؛

آذربایجان‌غربی پذیرای بیش از یک‌میلیون گردشگر خارجی شد

طی دوازدماهه سال گذشته آذربایجان غربی پذیرای یک‌میلیون و 255 هزار و 166 نفر گردشگر خارجی بود که برای اقامت و بازدید از امکان گردشگری وارد استان شدند.
آذربایجان‌غربی پذیرای بیش از یک‌میلیون گردشگر خارجی شد

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع بیش از 2 میلیون و 322هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی وارد استان شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش قابل توجهی داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازدید از اماکن گردشگری و توریستی استان در سال گذشته افزایش 46.2 درصدی داشته، افزود: در سالی که گذشت تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به سال‌های پیش از آن از افزایش 100 درصدی برخوردار شده است.

این مسئول ادامه داد: در طول یک سال گذشته تعداد مسافران و گردشگران خارجی اقامت یافته در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان نسبت به سال‌های گذشته با افزایش 100 درصدی به بیش از 304هزار نفر رسید.

جباری همچنین تصریح کرد: میزان اقامت مسافران داخلی در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در سال گذشته نیز افزایش 27 درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در پایان با بیان اینکه شیوع ویروی کرونا در روزهای ابتدایی سال جاری چالش‌های بسیاری برای صنعت گردشگری و فعالان این حوزه ایجاد کرده که نیازمند حمایت جدی برای گذار از این بحران هستند، خاطرنشان کرد: میزان اشغال هتل های استان در سال 98 نسبت به سالهای پیش بیش از 46درصد رشد داشت.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید