07:44|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1399 - 09:57
کد خبر: 14154
یادداشت:

رگ‌هایی که می‌تواند حیاب بخش باشد

با توجه به شیوع کرونا میزان اهدای خون در این مدت نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و نیاز است تا مردم خیر و نیکوکار با حضور خود در پایگاه‌های اهدای خون جان بیمارانی که به خون نیاز دارند را حیات بخشند.
رگ‌هایی که می‌تواند حیاب بخش باشد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اهدای خون یکی از کارهای ارزشمند و خداپسندانه است که برای کمک به بیماران نیازمند انجام می‌شود.

معمولا افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند همه ساله در مواردی که نیاز است به پایگاه های اهدای خون مراجعه و به بیماران نیازمند خون اهدا میکنند.

با توجه به شیوع کرونا میزان اهدای خون در این مدت به نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و نیاز است تا مردم خیر و نیکوکار با حضور خود در پایگاه های اهدای خون جان بیمارانی که به خون نیاز دارند را حیات بخشند.

البته ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا یکی از دلایلی است که مردم را از اهدای خون باز داشته در حالی که به گفته بسیاری از پزشکان با اهدای خون کسی به کووید-19 مبتلا نخواهد شد و اینگونه اظهار نظرها فاقد پشتوانه علمی است.

موارد بهداشتی به صورت کامل در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود و مشکلی از این موضوع به هیچ عنوان وجود ندارد.

تمامی پایگاه‌های انتقال خون، کلیه استاندارهای جهانی و بهداشتی را رعایت کرده و از وسایل یکبار مصرف استفاده می کنند و بنابراین نباید از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون هراس داشت.

طبق اعلام پزشکان و متخصصان هر بار از اهدای خون یک فرد، سه نفر از بیماران نجات یافته و بهره‌مند می‌شوند، پس چه خوب است در این شرایط سخت که بسیاری از بیماران چشم انتظار اهدای خون هستند با حضور در پایگاه های اهدای خون بتوانیم جان این بیماران را نجات و زندگی دوباره به آنان ببخشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید