21:18|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1399 - 10:51
کد خبر: 14152
یادداشت:

تناقض حرف و عمل در بازپرداخت اقساط بانکی

همزمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها بازپرداخت تسهیلاتی که مردم از بانک‌ها گرفته بودند با مشکل جدی روبرو شد.
تناقض حرف و عمل در بازپرداخت اقساط بانکی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا که نزدیک به دو ماه است فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه را فلج کرده باعث شده مردم در بازپرداخت اقساط بانکی نیز با مشکلات جدی روبرو شوند.

همزمان شیوع ویروس کرونا مسئولین دولتی دست به کار شدند تا چاره‌ای بیندیشند و برای اقساط عقب‌افتاده کاری بکنند گرچه این تصمیم در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کلی درگیر ابلاغ دستورالعمل و بخش نامه بود اما در نهایت تصمیم بر آن شد تا بانک‌ها با مراعات حال مشتریان خود بازپرداخت اقساط بانکی کسب و کارهایی که مشمول حمایت شدند را تا 3ماه به تعویق بیندازد.

کسب و کارهای مشمول این دستورالعمل هم به تصور اینکه دستورالعمل دولت به دست بانک‌ها رسیده و به آن‌ها ابلاغ شدند خیالشان از پرداخت اقساط راحت شد که حداقل تا چند ماه فرصت دارند و می‌توانند بعد از مهار ویروس کرونا و با شروع مجدد کسب و کارشان وام خود را پرداخت کنند.

اما ماجرای اقساط تسهیلات بانکی برای مردم به همین جا ختم نمی‌شود چرا که بانک‌ها در همین روزهای تعطیلات کرونایی برای بسیاری از صنوف یا به حساب‌های بانکی دست‌درازی کردند و اقساط وام‌ها را از حساب مشتریان کم کردند و یا اینکه با اعمال دیرکرد و ارسال پیامک‌های فرارسیدن سررسید اقساط حسابی از خجالت مردم درآمدند.

حال دیگر مردم مانده‌اند و تناقض در حرف و عمل و البته اقساط وام‌هایی که موعدشان سر رسیده ولی به لطف آمدن بدموقع کرونا درآمدی ندارند که پرداخت کنند در این میان ظاهرا گوش بانک‌ها هم به ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی بدهکار نیست و اگر مشتریان سر موعد اقساط خود را پرداخت نکنند خودشان با خیال راحت و بدون زحمت از حسابشان کسر می‌کنند بدون آنکه حتی مشتری خبر داشته باشد!

مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مجتبی محمدی
1399/01/18 - 23:27

بانک ها خوددولت هستن دولت چی