21:33|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1399 - 10:08
کد خبر: 14151
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

آواربرداری بیش از ۷۸۰ واحد تخریبی در منطقه زلزله زده قطور

بيش از ٨٧٠ واحد تخريبی در منطقه زلزله زده قطور خوی با همکاری ارگان های مربوطه و با كمك بيش از ٧٠ دستگاه ماشين آلات دستگاههای خدمات رسان از جمله شهرداريها،راهداری،دهياران وبنياد مسكن اقدامات آواربرداری انجام شده است.
آواربرداری بیش از ۷۸۰ واحد تخریبی در منطقه زلزله زده قطور

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت زلزله زدگان قطور خوی اظهار کرد: در حال حاضر بيش از ٨٧٠ واحد تخريبی با مديريت بنياد مسكن آواربرداری شده و با كمك بيش از ٧٠دستگاه ماشين آلات دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداريها، راهداری، دهياران و بنياد مسكن این اقدامات انجام شده است. 

وی افزود:در هر روستايی كه تخريب زياد بوده و اهالی در روستاها حضور داشتند باكمك ستاد فرمان امام( ره) و خيرين سرويس بهداشتی تهيه شده است.

جعفری ادامه داد: خوشبختانه براساس ارزيابی های صورت گرفته وگزارش خسارتها كه از سازمان مديريت بحران و وزارت كشور به هييت وزيران ارسال شد و پيگيريهای مستمر استاندار آذربایجان غربی در مورد نياز برای بازسازی واحدهای آسيب ديده و كمك بلاعوض تصويب و جهت اقدام لازم به بنياد مسكن ابلاغ شد که امیدواریم با يك برنامه ريزی دقيق از روزهای آینده عمليات بازسازی شروع می‌شود و علاوه بر اينكه موجب اشتغال زايی در منطقه خواهد شد موجب ابادانی منطقه نیز می‌شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر  با همكاری خيرين ،تشكل های مردم نهاد،سپاه، ستاد فرمان امام( ره )،نيروهای جهادی،امدادگران هلال احمر به بيش از٥٠٠٠خانوار آسيب ديده بسته غذايی يك ماهه و اقلام بهداشتی توزيع شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: به حساب بيش از ٢٠٠خانوار خسارت از طريق بيمه واريز و ساير خانواده ها هم اقدام مي‌شود همچنین نيروها و كارشناسان خانه های بهداشت روستايی شبكه بهداشت و درمان شهرستان به طور مستمر در روستاها حضور پيدا ميكنند وآموزشهای لازم را برای پيشگيری از بيماری كرونا به روستاييان مي‌دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید