08:36|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1399 - 10:07
کد خبر: 14150
باریش گزارش می‌دهد:

کلافگی مردم از همدستی گرانی با کرونا!

این روزها که بحران شیوع کرونا همه را درگیر خود کرده، گرانی و افزایش قیمت برخی از کالا ها نیز حسابی مردم را کلافه کرده است.
کلافگی مردم از همدستی گرانی با کرونا!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها شیوع ویروس کرونا در کشور همه مردم را به نوعی کلافه و درگیر خود کرده، کسب و کارها را به تعطیلی کشانده، کار و کاسبی خیلی ها کساد شده، چک‌های برگشتی به لطف شیوع همین ویروس نامبارک در کل بیش از 3 درصد افزایش یافته در مجموع روال عادی زندگی مردم را برهم زده است.

در این میان گرانی و افزایش قیمت کالاها نیز با ویروس کرونا همدست شده تا مردم را بیشتر کلافه کند، افزایش قیمت در برخی از اقلام خوراکی و مایحتاج عمومی مردم تا حدی است که باعث شوک در بازار تقاضا شده است.

البته برخی از افزایش‌های قیمت نیز حاصل رفتار هیجانی مردم برای تقاضای کالا است به طوری که وقتی در مطلبی گفته می‌شود که مثلا فلان ماده غذایی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است به ناگهان شاهد رشد قیمت چند برابری آن در بازار می‌شویم، بلایی که این روزها سر لیموترش و زنجبیل آمده است.

نگرانی‌ها و دغدغه‌های ماندن در خانه، عقب افتادن اجاره‌بهای خانه و مغازه، اصرار برخی از مالکان ملک برای دریافت اجاره آن هم سر موعد مقرر و ته کشیدن پس انداز مردم بس نبود که این روزها مردم باید افزایش ناگهانی اقلام غذایی و کالاهای مصرفی را تحمل کنند، البته باید گفت که ته کشیدن پس انداز برای آن قشر از جامعه است که کسب و کارشان در روزهای قبل از کرونا رونق داشته و یا حقوق ماهیانه دارند، وگرنه وضعیت مردمی که روزمزد کار می‌کنند و الان بیکار هستند به مراتب بدتر است.

کرونا هر روز حداقل در آذربایجان غربی بر شمار مبتلایان خود می‌افزاید و در حال حاضر یک هزار و 32 نفر از جمعیت بیش از 3 میلیون نفری استان را بر طبق آخرین سرشماری سال 1395 درگیر خود کرده است.

توصیه به ماندن در خانه و خروج از منزل فقط در موارد ضروری نگرانی‌ها و استرس مردم را در این روزها برای تهیه اقلام روزمره زندگی بیشتر کرده است، به طوری که بسیاری از مخاطبان معتقدند که اگر این روزها سرکار نباشند نان خالی هم ندارند که سر سفره خانواده بگذارند و شرمنده آن‌ها می‌شوند.

به نظر می‌رسد که ویروس کرونا با ویژگی‌هایی که متخصصان علم سلامت و بهداشت برای نحوه انتقال، همه‌گیری و بهبود آن برای عموم توصیف کردند حالا حالا خیال رفتن نداشته باشد و همین امر ضرورت برنامه‌ریزی‌های عملی برای حمایت از اقشاری که این روزها بیشتر از کرونا نداری و سفره‌های خالی رنجشان می‌دهد، بیشتر می‌کند البته حمایتی که به موقعی انجام شود وگرنه نوشدارو پس از مرگ سهراب بدون شک فایده‌ای ندارد.

مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

زمانی
1399/01/18 - 18:15

سلام بله. واقعا بعضی. ازاقلام روزه مره مانندسیب زمینی. قندووووخیلی وسایل دیگرمایک مستمری. بگیرهستم. با4عاعله کاش نظارت. بشه فقط شعارندن مسئولین. باتشکر