13:22|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1399 - 11:42
کد خبر: 14138

چاره رهایی از کسادی کسب‌وکار در روزهای کرونایی

این روزها شیوع ویروس کرونا در کشور بیشتر کسب و کارها را به ویژه در بخش خصوصی با رکود و کسادی روبرو کرده اما می‌شود از این تهدید به عنوان یک فرصت برای سرپا نگه‌داشتن کسب‌وکار نیز استفاده کرد.
چاره رهایی از کسادی کسب‌وکار در روزهای کرونایی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، همواره تهدیدها در نهان خود برای انسان‌ها فرصت‌هایی در پی دارند کافی است که این فرصت‌ها به موقع شناسایی‌شده و از آن استفاده بهینه داشته باشید.

این روزها کسادی کسب و کارها در بسیاری از مشاغل به ویژه در بخش خصوصی نگرانی‌های ماندن در خانه به واسطه شیوع ویروس کرونا را برای برخی‌ها بیشتر کرده چون هیچ کس کف دستش را بو نکرده بود که قرار است یک مهمان ناخوانده بازار شب عید را از کسبه گرفته و آن‌ها را با بدهی‌ها و چک‌هایی که برای ماه‌های بعد داده‌اند، تنها بگذارد.

شیوع فرصت کرونا می‌تواند سرآغاز جدیدی برای شیوه‌های نوین کسب درآمد بدون حضور فیزیکی در بازار باشد به شرط آنکه با کسب دانش آن بتوانید هرچه سریع‌تر کرکره کسب‌وکار خود را در فضای مجازی بالا ببرید.

البته درست است که سرعت اینترنت و زیرساخت‌های تجارت آنلاین در کشورمان هنوز آن گونه که باید باشد نیست و گاهی سرعت اینترنت آن قدر کاهش پیدا می‌کند که عطای حضور در فضای مجازی را به لقای کسب سود می‌بخشید ولی به نظر می‌رسد چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا در حال حرکت به سمتی است که باید زیرساخت‌های تجارت آنلاین خود را برای روزهای مبادا مانند شیوع ویروس کرونا تقویت کنید.

شاید اکنون این سؤال مطرح شود که هر کسب و کاری را نمی‌شود در محیط آنلاین عرضه کرد و برخی از کسب و کارها نیازمند حضور فیزیکی فروشنده و خریدار در محل هستند، اما این‌گونه کسب و کارها هم می‌توانند با مدیریت مشتری‌های خود در روزهای بحران آسیب‌های ناشی از روزهای کرونایی برای خود و کارگرانشان کمتر کنند.

گرچه مسئولین دولتی در روزهای اخیر وعده‌هایی برای جبران خسارت کسب و کارهای تعطیل‌شده ناشی از کرونا داده‌اند ولی بدون شک این جبران خسارت به هر میزان که باشد حتی به فرض محقق شدن در عمل تنها به عنوان یک مسکن است و چاره اساسی را باید خود صاحبان فعالیت‌های اقتصادی بیندیشند.

در دنیایی که به سرعت به سمت الکترونیکی شدن در حال پیشروی است همگام کردن فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف اعم از خرد یا کلان با زیرساخت‌های تجارت آنلاین را شاید بتوان نوعی بیمه کردن کسب‌وکار در برابر بحران‌های مختلف دانست که خیری هم نداشته باشد حداقل شر هم نمی‌شود.

گرچه کم نبودند تعداد کسب و کارهایی که این روزها با فروش آنلاین در فضای مجازی و تحویل محصول در درب منزل هم به نوعی ضرورت خروج از منزل را برای مشتریان خود کاهش دادند هم اینکه تا حدودی سقف درآمد خود را حفظ کردند.

مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید