05:19|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1399 - 10:03
کد خبر: 14137
باریش گزارش می‌دهد:

یکی نشویم؛ یکی‌یکی کم می‌شویم!

کرونا ویروسی است که تنها راه مبارزه با آن یکی شدن و همکاری برای قطع زنجیره انتقال است اگر این روزها دست در دست هم نگذاریم و یکی نشویم این مهمان شوم حالا حالا رفتنی نمی‌شود.
یکی نشویم؛ یکی‌یکی کم می‌شویم!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تاکنون نزدیک به 750 نفر در آذربایجان‌غربی و بیش از 47 هزار تن در کل کشور به ویروس کرونای شوم مبتلا شدند و در این میان بیش از 3 هزار نفر نیز به واسطه همین بیماری دیگر در میان خانواده‌هایشان نیستند.

روز گذشته، 13 فروردین که در تقویم ملی ایران از قدیم الایام به روز طبیعت معروف است و هر ساله به رسم آیینی کهن مردم در آغوش طبیعت به استقبال روزهای خوش در سال جدید می‌روند، طبیعت مانند سالهای گذشته دیگر میزبان مردم نشد.

گرچه تدابیر سفت و سختی برای عده معدودی از مردم که اصرار داشتند علیرغم آگاهی از شرایط حاکم بر کشور همچنان این روز را در طبیعت باشند و جان خود و دیگران را به خطر بیندازند، اندیشیده شده بود ولی باید قدردان مردم فهیم باشیم که خوشی‌های چند ساعته را به رنج یک جامعه ترجیح ندادند و روز 13 بدر را در خانه ماندند.

یکی شدن، همدلی و همیاری تنها راه حل‌های برون رفت از بحرانی است که این روزها بلای جان ملت‌های جهان شده و گردش زندگی را از روال عادی خود خارج کرده است.

اگر یکی نشویم و با هم علیه این ویروس شوم مبارزه نکنیم چه بسا که یکی یکی از میان هم کم می‌شویم و بدون شک پشیمانی بعد از این اتفاق سودی نخواهد داشت و تنها افسوس است که برایمان از روزهای کرونایی به یادگار می‌ماند.

حال و روز کسب و کارها به واسطه تمدید تعطیلی تا 20 فروردین خوب نیست اقتصاد و معیشت مردم به واسطه حضور ناخوانده این ویروس در کشور به شدت آسیب دیده و بسیاری از خانواده‌ها نگرانی‌ها و دغدغه‌های خاص خود از تامین هزینه‌های جاری را دارند.

گرچه تجربه و تاریخ نشان داده است که روزهای سخت برای هیچ ملتی ابدی نیست و این روزها هم می‌گذرد اما کاش در این گذرگاه سخت امتحان شدن بیشتر حواسمان به یکدیگر باشد تا رنج نداری و کمبودهای اقتصادی تحمل آسیب‌های کرونایی را آسان‌تر کند.

مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید