18:24|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1399 - 10:07
کد خبر: 14133

12 فروردین؛ تجلی تحقق آرمان‌های بلند ملت است

12 فروردین ماه، که به نام روز جمهوری اسلامی در تقویم ملی ثبت شده است، در حقیقت تجلی تحقق آرمان‌های بلند ملت محسوب می‌شود.
12 فروردین؛ تجلی تحقق آرمان‌های بلند ملت است

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در 22 بهمن 1357 به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم‌ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حکومت، فراهم شد.

12 فروردین، در واقع روز تحقق آرمان‌های بلند مردم است، مردمی که در راه انقلاب، زندان‌ها، تبعیدها، شکنجه‌ها، سختی‌ها و محرومیت‌های زیادی کشیدند و شهادت بهترین فرزندان خود را دیدند و بعد از پیروزی انقلاب، در یک همه پرسی تاریخی، برای تحقق آرمان‌های والای شهیدان، به استقرار جمهوری اسلامی، رأی دادند.

در این روز، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم (2/98 درصد) تثبیت شد و رسما نظام جمهوری اسلامی را، ملت مسلمان ایران تأیید کرد.

تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می‌توانند بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را ببینند؛ همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را، که کتاب وحی، آن را نوید می‌دهد.

هدف پایانی در شعارهای مردم، جمهوری اسلامی بود. کلمه «جمهور» به معنای توده مردم است و گنجانده شدن چنین کلمه ای برای نظامِ بعد از انقلاب، مردمی بودن آن را نشان می‌دهد و تأثیر رأی مردم را در سرنوشت خودشان، بیان می‌کند. واژه «اسلامی» نیز آن را از دیگر نظام‌های جمهوری جدا می‌نماید و بر حاکمیت ارزش‌های الهی و قرآنی بر اجزای نظام دلالت می‌کند.

ناگفته نماند امروز که بیش از 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد مسئولان و کسانی که بر مناصب مختلف در این نظام و حاکمیت اسلامی تکیه زدند باید بدانند که اختیارات و امتیازاتی که امروز آن‌ها در اختیار دارند حاصل خون هزاران شهید گلگون کفنی است که تنها ادعایشان خدمت و حرکت در مسیر حق بوده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید