23:39|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1399 - 09:23
کد خبر: 14128

دغدغه‌های ماندن‌ اجباری در خانه/چاره‌ای در راه نیست

درحالی‌که مسئولین هر روز تاکید دارند مردم تا حد ممکن برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند باید زمینه‌هایی فراهم شود که دغدغه‌های ماندن در خانه نیز برطرف شود.
دغدغه‌های ماندن‌ اجباری در خانه/چاره‌ای در راه نیست

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها ویروس کرونا حال و روز اقتصادی بسیاری از اقشار مردم را بشتر از گذشته ناخوش کرده است. برخی از کسب و کارها نزدیک به یک ماه است به تعطیلی کشیده شده و در نتیجه درآمدی هم ندارند.

با توجه به اینکه یکی از راه‌حل‌های اساسی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال ماندن در خانه است، اما برخی‌ها در این روزها برای کسب لقمه‌ای نان حلال برای خانواده مجبور به حضور در محیط خارج از خانه هستند.

تردیدی نیست که این افراد نیز مخاطراتی که این بیماری خود و خانواده و حتی اطرافیانشان را تهدید می‌کند به خوبی درک می‌کنند اما برخی‌ها به واسطه شغلی و درآمدی که دارند ناچار به خروج از منزل هستند چرا که در غیر این صورت یا کارشان را از دست می د هند و یا اینکه درآمدی نخواهند داشت تا بتوانند مایحتاج روزانه خانواده را تأمین کنند.

مسئولین این روزها بارها و بارها از طرق مختلف به مردم گوشزد کردند که برای حفظ سلامت و جان خودشان حتماً باید در خانه بمانند و تنها برای کارهایی ضروری از منزل خارج شوند، گرچه در این میان حساب آن‌هایی که هنوز در جاده‌ها مسافرند و یا اصرار بر حضور در پارک‌ها و بوستان‌های شهردارند جدا است، اما کاش مسئولین قبل از اصرار بر این همه در خانه ماندن چاره‌ای هم برای دغدغه‌ها و نگرانی‌های پیامدهای ماندن در خانه برای برخی از مردم هم می‌کردند.

قسمت قابل‌توجهی از مشاغل که این روزها صاحبانشان مجبور به ماندن در خانه شدند، اجاره مغازه و اجاره خانه‌دارند، اقساط بانکی و یا چک‌هایی دارند که موعود وصولشان نزدیک شده و بدون درآمد هم پرداخت این هزینه‌ها ممکن نیست.

مبلغ یارانه معیشتی و یا یارانه ماهیانه هم آن قدر دندان‌گیر نیست که بتوانند با ن زخمی از این زخم‌ها را درمان کنند و برای شکست کرونا و قطع زنجیره انتقال چند هفته‌ای در خانه به انتخاب خودشان بسط بنشینند.

البته ناگفته نماند که فراوانی پیام‌های رسیده به پایگاه خبری باریش نشان می‌دهد که ظاهر بخش‌نامه‌های تعویق سررسیدهای بانکی و یا عدم پرداخت قبوض مختلف آب، برق و گاز ظاهر در حد حرف باقی‌مانده و هنوز خیال عملی شدن ندارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

غلامرضا
1399/01/12 - 16:04

الان دو ماهه اجاره ندادم پنج سر عائله دارم پول نونم به زور پیدا میکنم چه جوری تو خونه بمونم

عباس
1399/01/11 - 23:13

خدا شاهده که در وضع بد معیشتی هستیم و کسی نیست به دادمان برسد.آقای رییس جمهور بیست وچهارساعت جای ماباش ومثل ما زندگی کن .ببین معنی نداری چیه ؟