20:16|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 فروردین 1399 - 11:31
کد خبر: 14122
یادداشت:

رفتارهایی که بوی جهالت می‌دهند

دنیای مدرنیته با تمام پیشرفت‌هایی که در صده های اخیر کرده شاخص‌های رفتاری دارد که آن را از دوران ماقبل خود متمایز می‌کند، با این حال در این روزگار کم نیستند، رفتارهایی که انگار هنوز بوی عصر جهالت را با خود حمل می‌کنند.
رفتارهایی که بوی جهالت می‌دهند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روز گذشته تصاویری در رسانه‌های مجازی میان مردم دست به دست شد که نشان می‌دهد یک توله خرس قهوه‌ای که دست به قضا از گونه‌های در معرض انقراض نیز است، توسط عده‌ای با سلاح‌های سرد مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرد.

این افراد پس از مشاهده این توله خرس قهوه‌ای در نزدیکی محل سکونت خود قبل از اینکه اندکی تفکر و تأمل داشته باشند که چگونه این حیوان را به زیستگاه اصلی خود و چرخه طبیعت بازگردانند اقدام به آزار و اذیت حیوان کرده و جالب تر آنکه از این اقدام به خیال خودشان هم تصاویری به یادگاری می‌گیرند تا برگ افتخاری برایشان باشد.

یکی از مشخصه‌های اصلی‌ انسان عصر مدرنیته تفکر و تعقل یا همان استدلال گرایی است، شاخصه‌ای که در رفتار این افراد اصلاً به چشم نمی‌خورد و شاید هم این افراد یادشان رفته که شکار آن هم با ادوات سرد در دوران ما قبل مدرنتیه نوعی زندگی برای تداوم حیات در کره خاکی بوده است و در عصر حاضر با پیشرفت‌های چشم‌گیری که جهان کرده این نوع شیوه زندگی دیگر جایی ندارد.

گیاهان، حیوانات از هر نوعی که در پهنه حیات هستی وجود دارند در واقع نعمت‌هایی هستند که خداوند برای ارتقای بشر آفریده است و به واسطه روح الهی که در انسان دمیده شده، آدمی باید در حد امکان حافظ زندگی این موجودات باشد.

به واسطه تغییر سبک زندگی انسان در صده‌های اخیر بسیاری از گونه‌های حیوانات و گیاهان که روزی در این جهان هستی زندگی داشتند منقرض شدند و از بین رفتند، امروزه تلاش بسیاری از کشورها در قالب سازمان‌ها و ارگانهای مختلف بر این است تا حد ممکن از گونه‌های حیوانی و گیاهی در حیطه خود حفاظت کنند تا آن را به عنوان سرمایه به آیندگان برسانند.

اما رفتارهایی از این دست از سوی تعداد اندکی مغایر با ویژگی‌ها و شاخص‌هایی است که برای انسان مدرن با امکانات امروز برای حفظ محیط زیست ترسیم شده است و بدون شک پیگیری و اعمال مجازات از سوی متولیان امر کوچک‌ترین اقدام بازدارنده برای جلوگیری از تکرار این‌گونه رفتارهاست.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مرتضی فارغبال
1399/01/09 - 15:39

باید به اشد مجازات برسند حیف به اینا انسان گفته بشه