07:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 فروردین 1399 - 09:58
کد خبر: 14120
باریش گزارش می‌دهد:

جولان کرونا؛ همچنان باید در خانه ماند

با شیوع ویروس کرونا نه تنها در کشورمان بلکه در جهان در خانه ماندن و پرهیز از حضور در تجمعات در حال حاضر ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و بهترین راه حل مقابله با این مهمان نامبارک است.
جولان کرونا؛ همچنان باید در خانه ماند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا نزدیک به یک ماه است که در کشور برای خودش خانه به خانه و فرد به فرد می‌گردد و مبتلا می‌گیرد در این میان هم کم نیستند تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به این بیماری در این روزهای آغازین سال دیگر کنار عزیزانشان نیستند.

آذربایجان غربی در حال حاضر با نزدیک شدن به 600 مبتلا و 49 فوتی در  منطقه قرمز این بیماری قرارگرفته و از آنجا با اتمام تعطیلات رسمی و همچنین تمهیدات مسئولین برای لزوم ارائه خدمات بخشی از جامعه به مردم، افرادی مجبور به حضور در محل‌های کار خود هستند لازم است نکات بهداشتی جدی‌تر رعایت شود.

کادر درمانی و بهداشت استانی نیز در این روزهای نفس‌گیر به عنوان مبارزین خط مقدم همواره کنار مردم هستند و تلاش دارند با همه کمبودها و کاستی‌هایی که وجود دارد، برای لحظه‌ای هم شده درد این بیماری را برای کسانی که مبتلا شدند و خانواده‌های آنان کمتر کنند.

در حال حاضر بر اساس آماری که از سوی مسئولین استانی ارائه شده آذربایجان غربی در طرح غربالگری کرونا رتبه دوم کشور را دارد یعنی افراد زیادی از طریق سامانه‌های اینترنتی ارائه‌شده و یا به صورت تلفنی از سوی متولیان بهداشت سلامتشان مورد سنجش قرار گرفته است تا کنترل و مهار این بیماری آسان تر شده و در روزهای گذشته شاهد کاهش محسوس مبتلایان باشیم.

برای مهار و ریشه‌کنی این بیماری در حال حاضر مهم‌ترین راهبردی که وجود دارد ماندن در خانه است، گرچه این روزها به واسطه ماندن در خانه و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها بسیاری از مردم در سختی قرارگرفته و از لحاظ مالی مشکلاتی برایشان پیش‌آمده ولی باید بدانیم هر خروج غیرضروری از منزل و حضور در تجمعات در واقع دادن فرصت جولان به دشمنی است که سلامتی را نشانه رفته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید