19:32|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1399 - 10:20
کد خبر: 14117

بیگانه با قرنطینه آشنا با کرونا!

برخی‌ها همچنان با مفهوم لزوم قرنطینه خانگی غریبه هستند و در مقابل با کرونا انگار آشنایی و قرابت خاصی دارند.
بیگانه با قرنطینه آشنا با کرونا!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، هر چند که دیر، ولی از روز گذشته مسئولان استانی تصمیم جدی بر ایجاد برخی محدودیت‌ها گرفتند که بسته شدن پارک‌ها و بوستان‌های تفریحی و همچنین ایجاد  محدودیت در ورود و خروج مسافر از استان‌های دیگر از جمله این اقدامات است.

با انتشار اخبار مسدود شدن پارک‌ها و بوستان‌های تفریحی ارومیه از جمله پارک جنگلی، گوللرباغی، مجموعه تفریحی گردشگری گلمرز و سایر امکان بسیاری از مردم که به ظاهر هنوز به عمق فاجعه شیوع ویروس کرونا پی نبرده‌اند این بار مسیر روستاهای گردشگری اطراف ارومیه را در پیش گرفتند و راهی این روستاها شدند.

چنین رفتار اجتماعی آن‌هم از سوی تعداد محدودی از افراد به نظر می‌رسد بی‌توجهی به سلامت عمومی جامعه را می‌رساند و درحالی‌که برخی‌ها هفته‌هاست خودقرنطینگی را برای سلامت خود و دیگران انتخاب کردند این افراد با رفتارهای ضد و نقیضشان با سلامت همگانی تنها دارند آب در آسیاب دشمنی که امروز سلامت جهان را نشانه گرفته، می‌ریزند.

برخی از مردم فارغ از نگرانی‌های جهانی که امروز جامعه بشریت را در مفهوم کلی درگیر خود کرده است انگار برایشان قرنطینه مفهوم خارجی ندارد و به هر طریقی که به فکرشان می‌رسد قصد دارند روزهای ابتدایی سال نو را خوش بگذرانند ولو اینکه این خوشی به قیمت در خطر افتادن سلامتی خودشان و یا دیگران تمام شود.

عدم توجه به رعایت نکات بهداشتی و مهم‌تر از آن جدی نگرفتن قرنطینه خانگی در روزهای اخیر می‌تواند کار را برای کادر درمانی و مدافعان سلامت که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند، دشوارتر کرده و شاید هم عزیزانمان را در روزهای ابتدایی سال نو درگیر این بیماری کند و کاممان را تلخ‌تر کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمد رضا کوهستانی
1399/01/07 - 15:50

وقتی همه چی در حد حرف هست هیچ کس اجرا نمی کند. همانطور که یه هفته شعار میدهند برای تعطیلی اصناف ولی هنوز روز هفتم هر روز بر تعداد اصناف باز افزوده می‌شود

حمید
1399/01/07 - 15:25

سلام به نظر من تا بالا سر بعضیها زور نباشد موضوع همچنان بالاتر ازخطر خواهد ماند باید قرنطینه شود