14:46|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 فروردین 1399 - 08:55
کد خبر: 14111
باریش گزارش می‌دهد:

زون قرمز کرونا بیخ گوش آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی در روزهای اخیر با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی ای کرونا ویروس در آستانه ورود به زون این بیماری قرار گرفته است.
زون قرمز کرونا بیخ گوش آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، علیرغم هشدارهای متعدد برای جدی گرفتن بیماری که این روزها بیشتر مناطق دنیا را درگیر خود کرده است، برخی از مردم در آذربایجان غربی همچنان بی‌خیال از ابتلا به آن هستند.

جدی نگرفتن هشدارهای بهداشتی و تردد در مکان‌های مختلف از جمله مناطق تفریحی و گردشگری در چند روز اخیر سبب شده که آمار ابتلا در ارومیه و به تبع در آن استان افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

در پی روند صعودی تعداد مبتلاشدگان به ویروس کرونا در استان و افزایش موارد فوتی در روزهای اخیر جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هشدار داده است که این استان در آستانه ورود به زون قرمز کرونا قرار گرفته است و این به بدین معنی است که در صورت عدم رعایت جدی تر از سوی مردم باید منتظر عواقب جبران‌ناپذیر شیوع این بیماری باشیم.

این هشدار در حالی به مردم استان داده‌شده که از روز گذشته همزمان با پایان تعطیلات رسمی سال نو بسیاری از کارمندان و کارگران در بخش‌های مختلف مجبور به حضور در ادارات، شرکت‌های تولیدی و محل کار خود شدند.

بدون شک تعلل در تصمیم‌گیری‌های جدی تر برای جلوگیری از خروج مردم از منازل خود می‌تواند دست این ویروس نامبارک را در همه‌گیری و ابتلا دیگران باز تر کند، چرا که فعال بودن دستگاه‌های اداری و همچنین فعالیت شرکت‌های تولیدی هر چند با تعداد کم نیز می‌تواند محل رفت‌وآمد گروهی از مردم باشد که اطمینانی از ناقل بودن یا نبودنشان نداریم.

هر چند که روز گذشته با توسل بعد از هشدارهای مکرر و چندروزه بسیاری از مغازه‌ها و مراکز تجاری در سطح شهر ارومیه فعالیت خود را تعطیل کرده بودند و این نوع همکاری اصناف با مسئولین برای مهار ویروس منحوس کرونا آن هم در این شرایط اقتصادی نابسامان در جای خود باید مورد تقدیر قرار گیرد، اما تردد معنی‌دار خودروهای شخصی و حضور مردم در پارک‌ها و فضاهای تفریحی بیانگر آن است که مردم هنوز به درک واقعی از این مطلب نرسیدند که کرونا باکسی شوخی ندارد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید