00:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 فروردین 1399 - 08:54
کد خبر: 14110
یک دست صدا ندارد؛

شکست مهمان نامبارک به تنهایی محقق نمی‌شود

یک دست صدا ندارد، شکست کرونا زمانی تحقق می‌یابد که مردم و مسئولین هر کدام در جایگاه خود بتوانند با بحران مبارزه و از افزایش زنجیره این ویروس سریع‌الانتشار پیشگیری کنند.
شکست مهمان نامبارک به تنهایی محقق نمی‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از ابتدای اسفندماه سال گذشته با اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران رفته رفته آمار مبتلایان به این ویروس افزایش یافته و سبب ایجاد نگرانی در سطح جامعه شده است و با بالا رفتن آمار ترس و دلهره میان مردم هم افزایش می‌یابد.

کرونا بدون شک مهمترین چالش اقتصاد در کشور را به وجود آورده و در آستانه سال جدید اکثر اصناف را با مشکل مالی مواجه کرد.

به دنبال شیوع این ویروس در کشور، آذربایجان‌غربی از اوایل اسفندماه سال گذشته درگیر این ویروس و شیوع آن در سطح استان شد به طوری که تا روز گذشته تعداد مبتلایان استان به بیش از ۵۰۰ نفر،  رسیده است.

با وجود اینکه اقدامات مختلفی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و به منظور کنترل و کاهش آن درحال انجام است و در کنار این اقدامات مجموعه‌های دولتی، بسیج و سپاه و ارتش هم وارد میدان شده‌اند و تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌اند اما روزانه شاهد افزایش آمار مبتلایان به این بیماری هستیم.

فرماندار ارومیه در اطلاعیه‌ای گفت که مراکز پرتجمع ارومیه تعطیل شوند و اظهار کرد امیدواریم اتحادیه‌ها و اصناف با این تصمیم کاملا همکاری کنند تا زنجیره کرونا را بتوانیم بشکنیم.

ملامحمدی زاده افزود: اگر مردم، کسبه و اتحادیه ها همکاری لازم را داشته باشند خیلی زود کرونا را شکست خواهیم داد.

با اطلاعیه صادر شده برخی از اصناف با این اطلاعیه موافقت و اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کردند اما برخی دیگر هنوز که هنوز است به این امر پای بند نیستند.

بسیاری از مردم یک ماهی می‌شود که خود و خانواده خود را در خانه قرنطینه کردند در حالی که قشری از مردم جامعه این موضوع را رعایت نمی‌کنند و طبق معمول و به راحتی در پارک‌های شهر به قدم زدن و تفریح می‌پردازند.

یک دست صدا ندارد، بله، شکست کرونا زمانی می‌تواند تحقق یابد که مردم و مسئولین هر کدام در جایگاه خود بتوانند با این بحران مبارزه و از افزایش زنجیره این ویروس سریع‌الانتشار پیشگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید