15:30|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 فروردین 1399 - 09:32
کد خبر: 14103
یادداشت:

کسب و کارهایی که با کرونا به کما رفتند

کرونا این روزها نه تنها در کشورمان بلکه در بیشتر نقاط جهان کسب و کارهای بسیاری را با تعطیلی به کما برده است.
کسب و کارهایی که با کرونا به کما رفتند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با شیوع کووید 19 در کشور و به تبع آن در استان مسئولین تمهیدات مختلفی را برای کنترل و مهار این ویروس نامبارک در استان انجام دادند که تعطیلی مراکز خرید به ویژه در روزهای منتهی به سال نو و پس از  همچنین تعطیلی اصناف و کسب و کارهای غیرضروری از جمله آن‌ها است.

تعطیلی اصناف و مغازه‌ها آن هم در روزهای آغازین سال بسیاری از کسب و کارها را به طور رسمی به کما برده است و درآمد خانواده‌هایی که گذرانشان از این راه بود را به حداقل ممکن رسانده است، نبود درآمد به خصوص در مورد مغازه‌هایی که به صورت اجاره‌ای هستند صاحبان این کسب و کارها را به شدت کلافه کرده است.

البته کار خوب را باید همیشه گفت و کم نیستند مالکانی که در این روزها با درک شرایط موجود اجاره‌بهای مغازه‌هایشان را بخشیده‌اند تا مستاجرین حداقل در این روزهای سخت دیگر مشکل جور کردن اجاره سر ماه را نداشته باشند.

اما در این بین شهروندانی هم هستند که مشکلاتشان در این روزهای کرونایی نه تنها کم نشده بلکه معضل جور کردن اجاره مغازه آن هم با مغازه‌های تعطیل و بدون مشتری هم به آن اضافه شده است.

اتاق اصناف و بازرگانی ارومیه نیز در پیامی به کاسبان و صاحبان صنوف هشدار داده است در صورت باز کردن مغازه‌ها و فعالیت در این روزهای کرونایی با برخوردهای جدی از جمله پلمپ مغازه‌ها روبرو خواهند شد.

این پیام در حالی برای اصناف ارسال‌شده که فقط تعداد کمی از مالکان مغازه‌ها حاضر به بخشش اجاره‌بهای خود شدند و در مقابل برخی دیگر از مالکان به شدت بر دریافت اجاره از مستاجرین خوددارند و حال فشار روانی ابتلا به ویروس کرونا از یک طرف  اضطراب و نگرانی پرداخت اجاره مغازه از سوی دیگر بسیاری از مالکان را حسابی کلافه کرده و به دردسر انداخته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

امیر
1399/01/04 - 12:00

سلام.من خودم مغازه مستاجرم۵ میلیون اجاره میدم.الان با این تعطیلی چه خاکی باید به سرم بریزم