09:19|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 03 فروردین 1399 - 08:58
کد خبر: 14102

مهمان ناخوانده بهار همچنان یکه‌تازی می‌کند

کرونا ویروس مهمان ناخوانده‌ای که از چندی پیش بی دعوت مهمان‌خانه‌های مردم شده همچنان یکه‌تازی می‌کند و آمار مبتلایان طبق روال روزهای گذشته همچنان بالاست.
مهمان ناخوانده بهار همچنان یکه‌تازی می‌کند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کووید 19با آمدنش در آستانه سال نو و مبتلا کردن بسیاری از افراد در کشور و آذربایجان غربی شروع سال جدید را برای بسیاری تلخ کرد و باعث شده بسیاری از کسب و کارها کساد شود.

با آغاز زودهنگام تعطیلات نوروزی البته در برخی از صنوف و مشاغل و تعطیل شدن مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از همان ابتدا مسئولین استانی سعی در کنترل و به گونه‌ای مهار این ویروس ناخوانده کردند.

اما مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند مانع انتقال و همه‌گیری این ویروس شود ماندن در خانه و قرنطینه خانگی است و البته هستند در این میان افرادی که نه تنها خودشان در خانه نماندند بلکه علیرغم تذکرات و هشدارهای جدی و همچنین اعلام آمادگی نداشتن شهرها برای پذیرایی از مهمانان نوروزی بار و بندیل را بسته و راهی سفر شدند، غافل از اینکه شاید حامل و انتقال‌دهنده ویروس باشند و با مسافرت و رفت و آمدشان در بین شهرها تنها کار این روزهای کادر درمان را در مراکز بیمارستانی چندین برابر می‌کنند.

سهم ما این روزها برای توفیق در این نبرد نابرابر و برای لذت بردن از سیمای بهاری طبیعت ماندن در خانه و عدم رفت‌وآمد در بیرون از منزل است،گرچه فرهنگ ایرانی و اسلامی خانواده‌ها همواره بر صله ارحام و دید و بازدید به ویژه در روزهای عید تاکید دارد اما بدون شک دور از منطق است انجام دید و بازدیدی باعث شود که اهل خانه یا شهری را دچار مصیبت و بیماری کند.

آمار مبتلایان روزانه در آذربایجان غربی همچنان حول عدد 27 می‌چرخد و هر روز این تعداد با اختلاف اندکی به آمار بیماران در استان اضافه می‌شود برای کاهش آمار مبتلایان و به صفر رساندن آن باید کرونا را جدی بگیریم و از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنیم.

شاید این روزها بیشتر بچه‌ها در خانه حوصله‌شان سر برود و گله‌مند شده و از والدین بخواهند که آن‌ها را پارک و یا فضای بازی از طبیعت ببرند ولی والدین می‌توانند با تشریح وضعیت موجود به فرزندان و همچنین ایجاد سرگرمی‌های جذاب برایشان دوران قرنطینه خانگی را برای آن‌ها قابل‌ تحمل‌تر کنند.

طبق آخرین آمار در حال حاضر آذربایجان غربی با 395 مورد مبتلا به کرونا ویروس آرام‌آرام به مرز 400 نفر نزدیک می‌شود و تا کنون 27 نفر در این استان به دلیل ابتلا به این بیماری دیگر در جمع خانواده‌هایشان نیستند و فوت کردند.

روند صعودی آمار نشان می‌دهند که علیرغم هشدارهای جدی و خواهش‌های مسئولین برای ماندن در خانه هنوز هستند کسانی که با نادیده گرفتن منافع و مصلحت عمومی کرونا برایشان جدی نیستند و درک لازم را از شرایط موجود ندارند تا برای سلامت خود و خانواده‌شان که شده در خانه بمانند و بعد از پیروزی بر این مهمان نامبارک عید و آمدن سال جدید را کنار اقوام و در دل طبیعت عاری از هر نوع ویروس نامیمون جشن بگیرند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید