08:04|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1398 - 12:41
کد خبر: 14097
یادداشت:

چالش رسوم در تقابل با کرونا/سنتها تعطیل شوند

ویروس کرونا امسال در آستانه عید باستانی نوروز بسیاری از سنت‌ها را در تقابل با خود به چالش کشیده است.
چالش رسوم در تقابل با کرونا/سنتها تعطیل شوند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا با جولان خود در شهرهای مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی آن هم در آستانه عید باستانی نوروز بیشتر سنت‌ها و رسومی که ویژه این روزها است را با چالش مقابله با خود کشیده است.

سنت‌های نوروزی ایرانیان به ویژه در خطه آذربایجان غربی همواره بر ارتباط نزدیک با خویشان و اقوام و حضور در کنار یکدیگر برای ایجاد صفا و همدلی بناشده است و امسال درحالی‌که ویروس کرونا جامعه را درگیر خود کرده برگزاری بسیاری از این سنت‌ها باید به زمان بعد از شکست این مهمان نامبارک موکول شود.

حضور بر مزار درگذشتگان یکی از آداب و رسوم کهن و قدیمی در روزهای قبل از سال‌تحویل است که همه‌ساله با مشارکت خیل عظیمی از مردم در آرامستان‌های کشور برگزار می‌شود و به تبع این رسم در پنجشنبه آخر سال مردم ارومیه و شهرهای مختلف استانی نیز یاد درگذشتگان را با حضور در سر مزار گرامی می‌دارند، اما امسال با وجود این مهمان ناخوانده هر نوع تجمعی می‌تواند به مردم آسیب برساند و آن‌ها را گرفتار این بیماری کند.

از این رو سنت حسنه زیارت اهل قبور را امسال باید به خاطر آنان که هنوز زنده هستند، حیات دارند و زندگی می‌کنند از راه دور و با نثار فاتحه و قرائت کلام خدا در خانه‌هایمان به جا بیاوریم چرا که احترام به سلامتی آنان که زنده‌اند اکنون به مراتب ارجح تر از حضور در سر مزار است.

برهمین اساس باید خاطرنشان کرد؛ برابر مصوبه نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله بیماری کرونا در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس و نیز حفظ سلامتی مردم آرامستان‌های آذربایجان غربی در روز پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه تعطیل است و شهروندان از مراجعه به این اماکن پرهیز کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید