07:49|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 10:17
کد خبر: 14086
باریش گزارش می‌دهد:

سهم من در نبرد با کرونا

تکراری شده ولی باز هم باید گفت کرونا این روزها کام مردم را با همه‌گیر شدن خود تلخ کرده اما سهم من و تو در نبرد با این ویروس کوچک اما سمج چیست.
سهم من در نبرد با کرونا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا در آستانه فرارسیدن سال نو کام مردم را با همه‌گیری خود تلخ کرده تا جایی که برخلاف سال‌های گذشته این روزها به جای تلاش برای فراهم کردن سور و ساط عید و تحویل سال جدید بیشتر مردم در تکاپو برای خرید اقلام بهداشتی و محلول ضدعفونی بین داروخانه‌ها سرگردانند.

البته هستند تعدادی کمی که هنوز وجود کرونا آن‌گونه که باید، برایشان جدی نشده است و به روال عادی کارهای روزانه خود را با تردد در سطح شهر پیگیری می کنند، قابل انکار نیست که در بروز این نوع رفتار بی‌تفاوتی مردم در برابر کرونا تصمیمات مسئولین و نبود تمایلشان به تعطیلی ادارات و مراکز پرتردد بی تأثیر نبوده است.

خبرنگار باریش نیوز پاسخ سؤال خود را در گفت و گو با مردم پرس و جو کرده است.

مجبورم سرکار باشم!
زینب 27 ساله، متأهل است و در یک شرکت تولیدی خصوصی کار می‌کند، در رابطه با اینکه به عنوان یک مادر برای حفظ خانواده از ابتلا به ویروس کرونا چه سهمی دارد، گفت: بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم خودداری از ترددهای غیرضروری است.

وی با بیان اینکه به اجبار این روزها مجبور است سرکار باشد به همین دلیل در شهر تردد دارد، اضافه کرد: به محض ورود به خانه قبل از هر کاری دست‌ها را کاملاً شسته و ضدعفونی می‌کنم و حتی لباس‌هایم را به داخل خانه نمی‌برم چون فرزند 4 ساله دارم و می‌ترسم که مبتلا شود.

احوال‌پرسی‌های تلفنی
مختار نوروزی مرد میان‌سالی است که از دستکش و ماسک استفاده کرده در گفت و گو با خبرنگار باریش در مورد علت ترددش در سطح شهر با توجه به شیوع بیماری گفت: همسرم بیمار است و انسولین مصرف می‌کند برای تهیه داروهای همسرم مجبور به خروج از خانه شدم.

این شهروند در پاسخ به این سؤال که سهمش از مبارزه به کرونا چیست؟ اضافه کرد: در هفته‌های اخیر با شیوع کرونا سعی کردیم که کمتر از خانه خارج شویم مگر در زمان ضرورت مثل همین خرید دارو و اینکه فعلاً رفت و آمدهای خانوادگی را کم کردیم و حتی به دختر و پسرهایم گفتم که به دیدن ما نیایند و با تلفن جویای حالمان باشند.

سهم من ماندن در خانه است
سولماز محمدی که در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر متصدی فروش است در گفت و گو با خبرنگار باریش گفت: این روزها به خاطر شرایط کاری مجبوریم بیرون از خانه باشیم اما سهم ما در چنین اماکنی که تردد زیادی دارد، این است که به مشتریان یادآوری کنم تا هنگام ورود و خروج حتماً دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه فروشگاه‌ها به دلیل حجم قابل‌توجه حضور مردم می‌توانند از اماکن پرخطر باشند، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام کار سعی می‌کنم با تعویض لباس و رعایت اصول بهداشتی وارد خانه شوم تا انتقال‌دهنده ویروس نباشم و غیر از ساعت کاری از خانه بیرون نمی‌آیم و این روزها بیشتر با کارهای خانه خودم را مشغول می‌کنم تا کمتر بیرون تردد داشته باشم.

قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید
زندگی انسان همواره با فراز و نشیب‌های مختلف همراه بوده و در کل این روزهای تلخ و شیرین هستند که لذت داشتن نعمت‌هایی را برایمان گوشزد می‌کنند، اکنون که در جنگی نابرابر با ویروسی که بدون تعارف و دعوت در همه خانه‌ها را می زند و وارد حریممان می‌شود، قرار گرفتیم کمترین کاری می‌تواند از دست هر کسی برآید ماندن در خانه است. سهم من و تو در این جنگ برای کمک به عادی شدن روال زندگی همین است که این روزها در خانه بمانیم و زنجیره انتقال نشویم.

گزارش از مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

فرشاد
1398/12/28 - 11:53

عالی بود

اسما
1398/12/28 - 11:29

عالی بود کاش همه سهم خودشون رو رعایت کنند

الهام
1398/12/28 - 01:37

عالی بود