13:28|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 09:13
کد خبر: 14084
جولان کرونا در شهر؛

وضعیت قرمز؛ حاصل استقبال مردم از مهمان نامبارک

وضعیت قرمز است و در شهر ارومیه بسیاری از مردم گویا هنوز باور نکرده‌اند، مغازه‌های باز و تجمعات مردمی تایید بر تمامی این حرف‌ها می‌تواند باشد.
وضعیت قرمز؛ حاصل استقبال مردم از مهمان نامبارک

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، 8 اسفندماه جاری اولین شخص مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شد، اما طولی نکشید در عرض ۱۷ روز این آمار به‌طور افسار گسیخته ای روند صعودی به خود گرفت و تعداد مبتلایان در استان ۲۲۴ نفر و در ارومیه به ۸۷ نفر رسید. رئیس علوم پزشکی به صراحت اعلام کرد وضعیت آذربایجان‌غربی قرمز است.

میزبانی مردم ارومیه از این مهمان شوم بیشتر از همیشه نگران کننده است به نظر می‌رسد هنوز عده‌ای نادیده گرفته ‌اند و مسئله چندان اهمیتی برایشان نیست، خیابان‌های شلوغ، ازدحام جمعیت در بسیاری از مراکز، خیابان‌گردی های بدون دلیل واضح است که شوخی گرفته ایم و ادامه این روند نهایتا منجر به بروز تلخ ترین اتفاقات برای خود و عزیزانمان می‌شود.

همچنین ادامه کار برای پرسنل بیمارستانی روز به روز برایشان سخت‌تر می‌شود افزایش تعداد بیماران ملزم به تامین تجهیزات و تمهیدات ویژه و گسترده‌تری است که با ادامه این شرایط کارها دشوار خواهد شد و این در حالی است که مردم ارومیه هنوز به نتیجه نرسیده اند که حلقه شیوع را می‌توانند با در خانه ماندن قطع کنند و همین بی تفاوتی ها باعث شده این اسب افسار گسیخته در میدان جنگ بتازد و بتازد آنقدر که عده ای را زیر پا له کند.

به مناطق محروم رفتیم، آنجا اوضاع فرق دارد خبری از گشت گذار مردم در بند و پاساژها گردی نبود اما در این مناطق کودکان بیرون از خانه مشغول بازی و مادران اغلب در خانه‌ یکدیگر دورهم جمع بودند. پدر خانواده نه کاری برای انجام دادن دارد نه نانی برای خوردن، زندگی‌شان سخت می‌گذرد . از طرفی هنوز نمی‌داند چه مهمان نامبارکی وارد شهرش شده است.

مشکل نان روز و معیشت از طرفی و قیمت‌های سرسام آور ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی کار را سخت تر کرده و ترجیح پدر این است که اگر پولی هم باشد آن‌را خرج فرزندش کند تا گرسنه سر به بالش نگذارد.

هرکس در این شهر به طریقی از این مهمان شوم استقبال می‌کند و کمتر کسی باور دارد که این سهل انگاری‌ها چه بلایی ممکن است سر خودمان و عزیزانمان بیاورد.

در این سختی‌ها بیایید اگر صاحب‌خانه‌ای هستیم، اگر صاحب مغازه‌ای هستیم کمی همدیگر را دربیابیم، بحران تمام می‌شود اما قرار است ما برای هم تا ابد درس ایستادگی و انسانیت را بیاموزیم، اگر همت کنیم مثل همیشه می‌توانیم، ما ثابت کرده ایم که در مقابل هیچ دشمنی تعظیم نمی‌کنیم و کرونا یک جنگ است و برای پیروزی در آن باید هوای هموطن خود را داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید