21:19|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1398 - 12:03
کد خبر: 14080
یادداشت:

کمک‌رسانی‌ها به قطور ادامه دارد

پس از زلزله اخیر در بخش قطور همچنان کمک‌رسانی‌ها به این منطقه ادامه دارد و همه دست به دست هم داده‌اند تا مردم این منطقه هر چه سریع تر مشکلاتشان حل شود.
کمک‌رسانی‌ها به قطور ادامه دارد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، با وجود بحران‌های مختلفی که در استان پیش‌آمده اما کمک‌رسانی به بخش قطور همچنان ادامه دارد، گرچه برخی رسانه‌های غیررسمی سعی دارند با حاشیه کشاندن این اقدامات را نادیده بگیرند که دلیل این کار جای تأمل دارد.

برای تمامی خانوار این مناطق اعلام مورد نیاز اعم از چادر و وسایل گرمایشی و خوراکی توسط نهادهای متولی تهیه شده است، اگرچه تمامی منازل به طور صد درصد تخریب نشده و بسیاری از خانوارها می‌توانند در منزل خود زندگی کنند، خانواده‌هایی که منازلشان به طور کامل تخریب‌شده یا امکان سکونت در آن وجود ندارد لوازم ضروری از همان روزهای اولیه و همچنین به مرور در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

برخی از خانوار به علت تخریب منازلشان اکنون در منطقه حضور ندارند و به خانه‌های دوستان و آشنایان خود در شهرهای دیگر رفته‌اند که همین امر  روند آواربرداری را با مشکل مواجه ساخته است و برای آواربرداری حضور صاحب‌خانه ضرورت دارد.

در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر عدم وجود سرویس بهداشتی و حمام در این مناطق دست به دست می‌شود که باید گفت، منازلی که تخریب نشدند نیازی ندارند، اما در خصوص منازل تخریب‌شده کانکس‌هایی برای سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته شد که مشکل خاصی وجود ندارد و اگرچه باید در نظر گرفت این منطقه نمی‌تواند اکنون شرایط ایده آلی داشته باشد و تمام امکانات مهیا شود.

همچنین روز گذشته طبق اعلام مسئولین ۵ میلیارد تومان خسارت بیمه اماکن روستایی برای زلزله‌زدگان قطور از طرف بیمه‌گذار پرداخت شد که این مبلغ  با شروع عملیات عمرانی جهت ساخت مسکن قابلیت برداشت دارد.

گفتنی است؛ 5 هزار بسته غذایی و بهداشتی در بین زلزله‌زدگان قطور نیز از امروز توزیع می‌شود، با وجود تداوم این کمک‌رسانی‌ها به نظر می‌رسد در بخش قطور مشکلات اساسی و حادی وجود نداشته باشد، لذا از مردم تقاضا می‌شود به اخبار غیر موثق اعتماد نکنند.
البته یکی از حائز اهمیت‌ترین موضوعات در این موقعیت تأمین اقلام بهداشتی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق زلزله زده است که باید به طور اساسی و جدی از سوی متولیان بهداشت پیگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید