11:08|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 10:14
کد خبر: 14070
باریش گزارش می‌دهد:

قرنطینه خانگی راهکاری موثر در کنترل کرونا

قرنطینه خانگی می‌تواند در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر باشد زیرا فرد در محیط آرام خانه و در کنار خانواده سریعتر بهبودیخود را به دست می‌آورد.
قرنطینه خانگی راهکاری موثر در کنترل کرونا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، افرادی که بیماری آن‌ها به ویروس کرونا تایید شده باید نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و در ایزوله خانگی بمانند تا خطر انتقال آن به دیگران کم شود.

تصمیم به قطع اقدامات احتیاطی ایزوله باید با مشورت و با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی صورت گیرد در غیر این صورت ممکن است یک حرکت خود سرانه نه تنها کل افراد خانواده بلکه حتی ممکن است افراد یک شهر را نیز بیمار کند.

باید به بیمار در خصوص تامین نیازهای اساسی در خانه کمک شود و او را در دریافت مواد غذایی، نسخه ها و سایر نیازهای شخصی پشتیبانی کنید،علاوه بر این‌ها ‍‍‌علائم بیمار را تحت نظر بگیرید، اگر بیمار بدحال است، با پزشک معالج تماس بگیرید و به او بگویید که بیمار از نظر کرونا تایید شده است.

این کار به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی کمک می‌کند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از آلوده شدن سایر افراد در مطب یا واحد ارائه خدمت انجام دهند.

 اگر بیمار نیاز به کمک های اورژانسی دارد، باید با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید و پرسنل اعزام را که بیمار در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، از مثبت بودم آزمایش فرد مطلع کنید.

اعضای خانواده باید در اتاق دیگری که ایزوله است بمانند یا تا حد امکان از بیمار جدا شوند و همچنین اعضای خانه باید از اتاق خواب و حمام جداگانه استفاده کنند.

دست‌های خود را به طور مکرر و به مدت ۳۰-۲۰ ثانیه با آب ورصابون مایع به طور صحیح بشویید و روزانه دوبار دمای بدن افراد خانواده و فرد در تماس با بیمار اندازه گیری شده و در صورت تب بالا سلامت خود را به پزشک اطلاع دهید.

از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود، خودداری کنید، اگر با بیمار در یک اتاق هستید، شما و بیمار باید با ماسک صورت خود را بپوشانید.

هنگام تماس یا لمس با خون، مدفوع یا مایعات بدن بیمار با مانند بزاق، خلط، مخاط بینی، استفراغ، ادرار، از ماسک صورت و دستکش استفاده کنید.

 ماسک صورت و دستکش‌های یکبار مصرف را بعد از استفاده در سطل آشغال درب دار بیندازید و تا حد امکان زباله‌های عفونی را از دیگر زباله‌ها جدا کنید.

از اشتراک وسایل خانگی با بیمار خودداری کنید، نباید ظرف‌ها، لیوان، فنجان، ظروف غذاخوری، حوله، ملافه یا وسایل دیگر را به اشتراک بگذارید زیرا با این کار احتمال انتقال ویروس دوچندان می‌شود.


 بعد از استفاده بیمار از این وسایل، آن‌ها را کاملا شستشو دهید و بلافاصله لباس‌ها یا ملافه‌هایی که خون، مدفوع یا مایعات بدن روی آن‌ها وجود دارد را شسته و گندزدایی نمایید.

ملاقات با بیمار را ممنوع کنید، در هنگام بیماری، از حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر مراقبت نکنید.

از تهویه کننده‌های هوا یا یک پنجره برای تهویه هوای داخل استفاده کنید و حتی به‌صورت روزانه سرویس‌های بهداشتی را شستشو و گند زدایی نمایید.

به‌خاطر داشته باشید که بیماران دیابتی باید مایعات بیشتری مصرف کنند و رژیم غذایی معمولی خود را ادامه دهد، در صورتی که نمی تواند رژیم معمولی خود را ادامه دهد از غذاهای نرم و مایعات که همان مقدار کربوهیدرات دارند استفاده نماید.

وزن بیمار را هر روز ارزیابی کنید، چون یکی از علائم افزایش قند خون از دست دادن وزن به طور ناخواسته است اگر قند خون بیمار کمتر از ۶۰ یا بیش از ۳۰۰ میلی گرم در دسي ليتر باشد، و یا بیمار دچار خشکی دهان، بوی تنفس اسیدی یا عدم تعادل و احساس خواب آلودگی یا گیجی و اسهال و استفراغ شدید شود با ۱۱۵ تماس بگیرد.

با رعایت تمام نکات امید است هرچه زودتر این بیماری را ریشه کن و به زندگی عادی بازگردیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید