00:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 09:13
کد خبر: 14064
باریش گزارش می‌دهد:

هشدار؛ کرونا همچنان مبتلا می‌گیرد

هر روز آمار مبتلایان به کرونا از سوی نهاد متولی بهداشت اعلام می‌شود که این روند سیر صعودی به خود گرفته است و یک زنگ خطر برای مردم محسوب می‌شود.
هشدار؛ کرونا همچنان مبتلا می‌گیرد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، رئیس علوم پزشکی آذربایجان غربی هر روز آمار مبتلایان را اعلام می‌کند که طبق اعلام وی تعداد فوتی‌ها و افراد مبتلا به کرونا در حال افزایش است.

مردم باید جدی بگیرند و بی‌تفاوت به این آمار ارائه‌شده نباشند و مشارکت عمومی در عمل به توصیه‌ها در پیشگیری از شیوع بیماری بسیار موثر است

نباید اجازه داد شیوع این بیماری با چنین روندی ادامه داشته باشد چرا که ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها و تهیه اقلام بهداشتی و تأمین نیروی‌های ویژه برای مبارزه با کرونا بسیار سخت خواهد بود.

مردم در این راستا تاکید می‌شود که از حضور در اجتماعات، مراکز خرید، خیابان‌ها، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها اکیداً خودداری کنند و یقین بدانند هیچ کمبودی در تأمین  اقلام اساسی وجود ندارد و به شایعات توجهی نکنند چرا که دامن زدن به شایعات بدترین موضوع است که امروز مردم را گرفتار کرده است و علیرغم توصیه مسئولان به پرهیز از تجمعات همچنان مردم صف‌های طولانی برای تهیه نان را تشکیل می‌دهند و هیچ دقتی به عوارض آن ندارند.

یکی از موضوعات مهم خرید اقلام مورد نیاز برای منزل است که حتماً دقت کافی را داشته باشید تا بدون ضد عفونی آن‌ها را وارد منزل نکنید و بدون رعایت نکات بهداشتی مطلقاً اقلام خوراکی را داخل یخچال نگذارید، چرا که همه‌ این موارد می‌توانند عامل انتقال این ویروس باشند که به چشم دیده نمی‌شود اما هر روز تعداد بالایی از هم وطنانمان را گرفتار خود می‌کند.

چند توصیه‌ای که بهتر است رعایت شود به آن‌ها اشاره می‌کنیم: همه لباس‌هایی که می‌پوشیم لازم نیست شسته شود نور شدید خورشید و شوفاژ آن‌ها را پاک می‌کند، کرونا سنگین و درشت است و به زمین می‌افتد پس کفش‌ها منبع مهم آلودگی محسوب می‌شود که نباید آن‌ها را داخل خانه بیاورید.

همچنین کرونا آسان از بین می‌رود و با آب گرم و مواد شوینده نیز می‌توان از آن جلوگیری کرد که بسیار نکته‌ی مهمی است و باید دقت داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

صونا هاشم زاده
1398/12/25 - 22:28

روی فرش چی؟نمیدونین چقدر زنده میمونه؟

رضا
1398/12/25 - 20:34

لطفا گزارشی از روشهای اشتباه پیشگیری در بین مردم تهیه شود.شود.مثلا مشاهده میشود بعضی مردم ، دستکش آلوده را به صورت خود میزنند.در بعضی جاها هنوز از پول اسکناس استفاده ميشود،در بعضی فروشگاه ها فاصله رعایت نميشود،