18:16|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1398 - 14:07
کد خبر: 14060

دستکش‌های رها شده؛ تهدیدی برای جان مردم

دستکش‌هایی که به راحتی در سطح خیابان‌ها رها میکنیم به راحتی جان مردم را به خطر می‌اندازد نباید به این موضوع بی تفاوت بود.
دستکش‌های رها شده؛ تهدیدی برای جان مردم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، همه‌ ما این روزها با صحنه دستکش‌ها و ماسک‌های رها شده در سطح شهر مواجه شده‌ایم که دیدن آن‌ها برای هر شخصی می‌تواند ناخوشایند باشد و از طرفی برداشتن این دستکش‌ها از روی زمین به‌خاطر بیماری کرونا همه را با تردید روبه رو می‌کند.
اینکه در مبارزه با شیوع کرونا از دستکش و ماسک استفاده شود این کار بسیار اقدامی خوب و موثر است اما نباید با رها کردن آن‌ها در معابر و اماکن باعث تهدید جان مردم باشیم، که دقت به این موضوع بسیار اهمیت دارد.
ماسک یا دستکش که تماس مستقیم با بدن هر شخص دارد می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد و هر هموطنی که بخواهد آن‌ها را جمع آوری کند به این ویروس آلوده شود.
به چنین مواردی باید دقت کافی را داشت و زمانی که از دستکش و ماسک استفاده کردیم ، آن‌ها را در کیسه دیگری قرار داده و دفع کنیم، باید تمام موارد بهداشتی در چنین شرایطی رعایت شود.
فراموش نکنیم که، دستکش‌ها و ماسک‌های رها شده، تجمعات، خریدهای ‌غیر ضروری، عدم رعایت همه‌ی این موارد برای جامعه ، عزیزانمان و خودمان یک تهدید جدی است که اگر نادیده بگیریم دچار این ویروس خواهیم شد.
کرونا زمان و مکان نمی‌شناسد، پیرو جوان نمی‌شناسند و باید جدی گرفت این ویروس را که اگر با رعایت موارد بهداشتی فردی همراه نباشد نه تنها ریشه کن نمی‌شود بلکه باید منتظر شیوع بیشتر آن در بین مردم نیز باشیم.
انتظار می‌رود نه تنها خودمان این موارد را به خوبی رعایت کنیم بلکه در فرهنگسازی و اطلاع رسانی آن گام موثری برداریم، یادمان نرود امروز نجات و آگاهی بخشی به یک نفر مساوی با کمک و حفظ جان خودمان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید