16:09|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1398 - 11:59
کد خبر: 14059

زنجیره انتقال نشویم!

رسم دیرین چهارشنبه سوری برای کسی قابل انکار نیست اما در چنین شرایطی که بحران بیماری کرونا وجود دارد بیایید با در خانه ماندن شرایط را سخت تر نکنیم
زنجیره انتقال نشویم!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز به رسم دیرین ایرانیان روز چهارشنبه سوری همه سال طبق آداب و رسوم خاصی در بین خانواده‌های ایرانی برگزار می‌شود.
اما امسال متاسفانه به علت شیوع کرونا انتظار می‌رود این اتفاق دیرینه کمی متفاوت تر باشد تا خانواده‌ای به موجب آن گرفتار بیماری نگردد، اگر چه این هرگز قابل باور نبود که روزی از مراسمات و اعیاد خود چشم پوشی کنیم اما در چنین موقعیتی باید رعایت کرد تا روزهای آینده دچار حزن و اندوه نشد.
در روز چهار شنبه سوری هرگونه دورهمی‌های خانوادگی ممکن است آسیب جبران ناپذیری در پی داشته باشد و زیرا هر شخصی می‌تواند ناقل ویروس کرونا بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را انتقال دهد، چه بساکه بیشتر به فکر خود و عزیزانمان باشیم و بیشتر از این زندگی را برای خودمان سخت نکنیم.
علاوه بر این در روز چهارشنبه سوری اکیدا توصیه می‌شود از استفاده اقلام خطر آفرین، آتش بازی و سایر موارد خودداری شود، زیرا در شرایط فعلی بیمارستان‌ها با بحرانی به نام کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و هر اتفاق بدی ممکن است برای کادر پرسنلی و ظرفیت بیمارستان جهت پذیرش مشکل ساز باشد.
شاید تصور تمام این موارد در آستانه نوروز برای همه مردم ایران سخت و غیرقابل پذیرش بود اما حقیقت ماجرا همین است که اکنون با آن مواجه هستیم و باید با شکستن زنجیره شیوع این بیماری فاتح این جنگ باشیم، بدون شک برای همه سخت و تلخ است.
همه‌ دلتنگ سال‌های قبل و ماهی‌های قرمز و خانه مادربزرگ‌هایمان هستیم اما این روزها که بگذرد نفسی تازه می‌کنیم و حال چاره ای جز صبر بر این ایام نداریم، فراموش نکنیم هر سهل انگاری می‌تواند جان عزیزانمان را به خطر بیاندازد و ما را با بحرانی بدتر مواجه سازد.
اگرچه مسئولین متولی هم در اقدامی عجیب مانع از فروش اقلام آتش بازی در بسیاری از نقاط شهر نشده‌اند که این مسئله به نوعی ترویج و ترغیب مردم برای این کار می‌شود که هر چه سریعتر در این مورد باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید