13:56|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1398 - 09:01
کد خبر: 14053
یادداشت:

ایثار مدافعان سلامت در نبردی که نابرابر است

پرستاران و کادر خدمات درمانی این روزها در خط مقدم جبهه سلامت قرار گرفتند حتی با کمترین امکانات و بدون هیچ چشم‌داشتی در حال تلاش و مراقبت از بیماران هستند تا این مهمان ناخوانده بیشتر از این در سرزمین ما جا خودش نکند.
ایثار مدافعان سلامت در نبردی که نابرابر است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پرستاری، یکی از سخت‌ترین شغل‌ها از لحاظ روحی و روانی است و این قشر از جامعه با مشقت‌های فراوان و با تعهد کاری و اخلاقی بیماران را در مراحل سخت و دشوار بیماری همراهی می‌کنند تا بهبود یابند.

کادر پزشكی و پرستاری با توجه به اینکه در حوزه حساس درمان و سلامت قرار دارند مسئولیت بسیار بزرگی برعهده‌گرفته و در مسیر بهبودی بیماران شبانه‌روز به کار و تلاش می‌پردازند.

مقام معظم رهبری، درباره اهمیت پرستاری می‌فرماید: برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی‌قدر، بی‌فایده خواهد بود. ایشان در جایی دیگر، نقش پرستار را معادل کار پزشکی ماهر می‌داند و می‌فرماید: «نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول است؛ معادل است با نقش یک پزشک ماهر. بسیاری از این نکته غفلت دارند. لذا آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود، از ذهن آنها مغفول می‌ماند و به آن توجه نمی‌کنند».

در روزهای پایانی سال شیوع ویروس کرونا باعث شده تا کادر درمانی و پرستاران به صورت شبانه‌روز و با استفاده از کمترین ساعات برای استراحت در حال خدمات‌رسانی به بیمارانی که به این ویروس مبتلا شدند هستند.

با توجه به اینکه ویروس کرونا در صورت تماس با فرد مبتلا به سرعت منتقل می‌شود، پرستاران و کادر درمانی با از خود گذشتگی در خط مقدم جبهه سلامت قرار گرفتند و بدون هیچ چشم‌داشتی در حال تلاش هستند.

این قشر از جامعه همانند سایر اقشار مردم که در شاخه‌های مختلف در حال خدمت هستند، کم و کاستی‌هایی نیز دارند که در این شرایط سخت باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار بگیرند.

براساس دریافت پیامی‌های مردمی پایگاه خبری باریش نیوز ، بسیاری از پرستاران و کادر خدمات که در مراکز درمانی ارومیه مشغول به فعالیت هستند از مسئولین متولی درخواست کردند تا معوقات آنان پرداخت شود.

 از این رو انتظار می رود متولیان امر در این روزهای سخت که مدافعان سلامت برای حفظ جان مردم در حال تکاپو هستند به نیازهای آنان نیز توجه و مشکلاتشان را حل کنند تا پرستاران و کادر خدمات و درمانی نیز بتوانند با انرژی، انگیزه و قدرت بیشتری کار خود را انجام دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمد
1398/12/25 - 23:52

احسنت بجای حرف زدن عمل کنن واز مطالبات پرستاری بگن