15:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1398 - 13:38
کد خبر: 14050
به همت مخترعین ارومیه‌ای؛

دستگاه ضدعفونی بدون نیاز به محلول روانه بازار می‌شود

دستگاهی از سوی جوانان ارومیه‌ای اختراع شده که بدون نیاز به مواد ضدعفونی کننده انواع محیط‌ها و کالاهارا عاری از هر نوع میکروب و ویروسی می‌کند.
دستگاه ضدعفونی بدون نیاز به محلول روانه بازار می‌شود

توحید الهام دوست، مدیرعامل شرکت ایده پردازان دانش الکترونیک پایا، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: این دستگاه با اوزون کار میکند، خاصیت اکسید کنندگی دارد و در کل دنیا به‌عنوان بهترین اکسید کننده شناخته شده می‌شود، با حمله به دیواره سلولی و باکتری‌ها را از بین می برد و می‌تواند ویروس‌ها را غیرفعال کند و مانع تکثیر ویروس شود.

وی ادامه داد: در اکثر کشور‌ها از این دستگاه استفاده می‌کنند و حتی می‌توان گفت این دستگاه با طراحی خاص برای بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های حامل بیماران کرونایی به‌صورت اتوماتیک می‌تواند ضد‌عفونی کند.

مدیرعامل شرکت ایده پردازان دانش الکترونیک پایا اعلام کرد: فیلترهپا یک فیلتر قوی است که ویروس حتی کرونا رو بتواند از بین ببرد ولی اگر این فیلتر تعویض نشود خودش عامل انتقال می‌شود.

الهام دوست ادامه داد: ما با ترکیب این دو سیستم، فیلتر را داخل دستگاه، شستشو‌های خاصی می‌دهد که دیگر نیازی به تعویض آن نباشد.

وی بیان کرد: چون صفر تا صد این دستگاه تولید بومی است از نظر مواد اولیه مشکلی نداریم و حتی اگر مشکلی نیز باشد بسیار کم و قابل تامین است.

مدیرعامل شرکت ایده پردازان دانش الکترونیک پایا خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولین استانی سنگ‌اندازی می‌کنند و برای گرفتن استاندارد‌ها در شرایط کنونی به دلیل نیمه فعال بودن ادارات 3 ماه طول می‌کشید به همین دلیل موضوع را از تهران پیگیری می‌کنیم.

الهام دوست اظهار کرد: می‌خواهیم دستگاهی برای سود مردم، ضد‌عفونی و از بین بردن ویروس تولید کنیم اما این دستگاه بوی خاص خود را دارد و این هم بهخ دلیل فعالیت باکتری‌ها است و اگر باکتری از بین برود دستگاه بوی اصی ندارد.

وی با بیان اینکه برای ورود این دستگاه به خانه‌ها به کمک سایر تولیدکنندگان برای ریزه‌کاری نیاز داریم اعلام کرد: پیشنهادی برای ورود این دستگاه‌ها به خانه داریم و آن‌هم کمدهای ایزوله است که با قرار دادن لباس در درون آن لباس‌ها در 15 دقیقه عاری از ویروس می‌شود.

الهام دوست با اشاره به هزینه تمام شده دستگاه اظهار کرد: هزینه تمام شده دستگاه نسبت به غلظت و ابعاد دستگاه از 2 میلیون تا 12 13 میلیون است.

مدیرعامل شرکت ایده پردازان دانش الکترونیک پایا ادامه داد: برای تولید در این زمینه نیازمند مجوز‌های جدیدی هستیم و در حال حاضر نیز دستگاه‌ها پلمپ هستند و اگر کسی آن‌ها را باز کند برای مهندسی از گارانتی ساقط می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید