05:53|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1398 - 10:26
کد خبر: 14045
باریش گزارش می‌دهد:

نان هم به شایعات کرونایی پیوست

نان و نانوایی‌ها هم از قافله شایعات کرونایی عقب نماند و در چند روز اخیر شایعات تعطیلی نانوایی‌ها و کمبود نان باعث تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها شد.
نان هم به شایعات کرونایی پیوست

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، با توجه به شیوع ویروس کرونا، سالم بودن نان و رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها باید به صورت جدی و بیش از گذشته رعایت شود.
نان یکی از نیازهای مهم زندگی است و اغلب خانواده‌ها روزانه این برکت الهی را تهیه و استفاده می‌کنند و این روزها نیز به شدت به بهداشت نان تأکید شده است.
بیشتر مردم برای پیشگیری از مقابله با ویروس کرونا تصمیم گرفتند که بخشی از اقلام اساسی خود را تهیه و مدتی در خانه بمانند و در اماکن عمومی تردد نکنند.
متاسفانه شیوع ویروس کرونا بازار شایعات را به شدت داغ کرده و نان نیز از قافله شایعات عقب نمانده است.
برخی افراد ناآگاه با انتشار شایعاتی مبنی بر کمبود نان و تعطیلی نانواها باعث شدند تا در 2 روز اخیر مردم به سمت نانوایی‌ها هجوم آورده و اقدام به تهیه نان کنند.
با توجه به اینکه به مردم مرتب توصیه می‌شود که در سطح شهر تجمع نکرده و تا حد امکان از حضور در بیرون از خانه امتنا کنند اما متاسفانه صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها خلاف این عمل را نشان می‌دهد. 
نانوایی‌های آذربایجان‌غربی به دلیل کرونا به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود
علیرضا محمودی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعطیلی پخت نانوایان شایعه‌ای بیش نیست و هیچ‌گونه تعطیلی برای نانوایان به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود نخواهد ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تعطیلی واحدهای نانوایی خارج از قانون اتحادیه مربوطه با متخلفین مطابق قانون رفتار خواهد شد.
وی افزود: واحدهای نانوایی توسط 6 اکیپ از بازرسان سازمان به صورت مستمر در مناطق شهری و روستایی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف عدم پخت نان، انباشت نان، امتناع از عرضه نان به مشتریان حاضر و تعطیلی خارج از چهارچوب قوانین اتحادیه نانوایان مطابق قانون با واحدهای خاطی رفتار خواهد شد.
محمودی تأکید کرد: بازرسی‌ها با اولویت رسیدگی به شکایات مردمی انجام خواهد شد، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف یا تعطیلی واحدهای پخت نان را از طریق سامانه شبانه روزی 124 با معاونت نظارت و بازرسی در میان بگذارند که در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نانوایان باید طبق روال عادی و در ساعات مشخص شده شروع بکار کرده و به پخت خود ادامه دهند و برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس لازم است مطابق ابلاغیه‌ها و هشدارهای بهداشتی ابلاغی از سوی اتحادیه مربوطه عمل کنند.
نانوایی‌های ارومیه طبق روال قبلی در حال فعالیت هستند
علیرضا ملامحمدی زاده، فرماندار ارومیه با اعلام اینکه بیش از 90 درصد نانوایی‌های ارومیه به دستگاه‌های کارتخوان مجهز، و تاکید شده که به هیچ وجه اسکناس از مشتریان دریافت نشود، افزود: از شهروندان محترم تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود بدون کارت بانکی به نانوایی‌ها مراجعه نکنند.
ملامحمدی زاده خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در نانوایی‌ها با سامانه 190 و درخصوص کیفیت و کمیت نان نیز با سامانه 124 معاونت بازرسی صمت و شماره تلفن 32380427 اتحادیه نانوایان تماس بگیرند.
وی تصریح کرد: به مردم ارومیه اطمینان می‌دهم که هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی نانوایی‌های شهر نداریم و نانوایی ها با ظرفیت کامل و طبق روال همیشگی در حال ارائه خدمات به مردم هستند.
صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها می‌توانند عامل انتشار ویروس کرونا باشد
یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در ارسال پیامی گفت: در چند روز اخیر شایعات بیهوده مبنی بر کمبود نان و تعطیلی نانوایی‌ها باعث شده تا مردم به سمت نانوایی‌ها هجوم بیاورند.
وی افزود: با توجه به اینکه به مردم توصیه شده تا در کنار یکدیگر تجمع نکنند اما متاسفانه صف‌های طولانی در مقابل نانوایی ها می‌تواند یکی از راه‌های انتشار ویروس کرونا باشد و مردم باید به این امر توجه کنند.
طبق گفته مسئولان، مردم نگرانی از بابت تعطیلی نانوایی‌ها نداشته باشند و به  شایعات بی مورد هم توجه نکنند.
با رعایت موارد بهداشتی و همکاری با یکدیگر و همیاری مردم و مسئولان می‌توانیم حضور کرونا را کاهش دهیم و از این بحران حوزه سلامت نیز گذر کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید