15:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1398 - 12:27
کد خبر: 14038
باریش گزارش می‌دهد:

ماسک‌‌های خود را استریل کنید

ماسک‌هایی در بازار به فروش می‌رسد که در صورت استریل کردن قابلیت چندبار استفاده را دارند حال که با کمبود ماسک مواجه هستیم این روش می‌تواند تا حدودی سختی های کمبود این کالای بهداشتی را برطرف کند.
ماسک‌‌های خود را استریل کنید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، استریل به معنی کاملا عاری از باکتری، قارچ، ویروس یا دیگر میکروب‌های بیماری‌زا و غیربیماری‌زا، و هدف از استریل کردن جلوگیری از انتقال عفونت است.

استریل کردن عملی است که عوامل انتقال دهنده بیماری از جمله میکروب‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، هاگ باکتری‌ها و ویروس‌ها را از سطح اجسام از بین می‌برند.

فرایند استریل کردن بسته به جنس تجهیزات نیازمند به استریلیزاسیون شامل روش‌های گرمایی‌خشک، گرمایی‌مرطوب، شیمیایی، رادیواکتیوو فیلتراسیون می‌شوند.
 
پاکسازی کامل قبل از عمل گندزدایی یا استریلیزاسیون امری ضروری است، زیرا باقیمانده‌های مواد آلی بر روی سطوح کارآیی مواد گندزدا را کاهش می‌دهد.

چنانچه ذرات خاک و گردو غبار خشک شده به داخل ابزار آلات بچسبد، حذف آن بسیار مشکل بوده و می‌تواند بخشی از پروسه گندزدایی یا کل آن را دچار مشکل نماید.

ماسک‌ها را با مواد شوینده ملایم یا صابون مایع طبیعی بشویید و کاملاً خشک کنید. لازم به ذکر است استفاده از خشک کن‌های مکانیکی توصیه نمی‌شود بهترین خشک کننده نور مستقیم خورشید است.

سپس بهتر است آن را 24 ساعت در هوای معمولی قرار دهید و پس از آن با قرار دادن یک پارچه تمیز روی آن، ماسک را به آرامی اتو کنید این عمل تا حدودی باعث می‌شود ماسک‌ها برای بار دوم قابل استفاده شود.

لازم به ذکر است نکات ذکر شده، برای افراد سالم کاربرد دارد و تمام تجهیزات بیماران که به نوعی آلوده هستند باید با روش‌های صحیح دفع شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید