21:16|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1398 - 11:38
کد خبر: 14037
دکتر مینابوتراب در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

درمان‌های دندانپزشکی غیرضروری به زمان دیگری موکول شود

اعمال دندانپزشکی غیر اورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس، در صورت امکان تا زمان اعلام وضعیت عادی با تأخیر انجام شود.
درمان‌های دندانپزشکی غیرضروری به زمان دیگری موکول شود

دکتر مینابوتراب، جراح دندانپزشکی در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: با هدف کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در محیط کار و کاهش خطرات احتمالی پیشنهاد می‌شود انجام اعمال دندانپزشکی غیرضروری و به خصوص درمان‌هایی که موجب پخش ویروس در محیط مکان‌ها می‌شود، خودداری کنیم
وی، همچنین درباره اقدامات پیشگیرانه در مورد ویروس کرونا در دندانپزشکی ها خاطرنشان کرد: اگر مراکز درمانی در مجتمع‌ها و ساختمان‌های پزشکی است، آسانسورها را چندین بار و در طول روز ضدعفونی کنیم و نحوه صحیح کمترین تماس با سطوح درب ورودی به مراجعین و کادر درمانی آموزش داده شود.
این جراح در ادامه تصریح کرد: به کلیه بیماران پس از ورود به مراکز درمانی توصیه می‌شود از آوردن همراهان غیرضروری خودداری کرده و از تجمع در اتاق انتظار جلوگیری کنند.
بوتراب همچنین با بیان اینکه باید از تجویز داروهای کورتیکواستروئیدها به بیماران خودداری شود و اساساً از هرگونه سرکوب سیستم ایمنی اجتناب شود، اضافه کرد: سطوح یونیت و سایر موارد ضروری را با پوشش‌های یکبار مصرف بپوشانیم.
این جراح دندانپزشکی با اشاره به اینکه در مطب‌ها و مکان‌های مراجعه بیماران وضعیت تب و تنفس بیماران مشکوک باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت برخورد به هرگونه مورد مشکوک، افراد به مراکز درمانی هدایت شوند، اضافه کرد: نکات بهداشتی باید در پذیرش مراجعینی که دارای بیماری‌های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا، مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری‌های خاص قرار دارد جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: کلیه کارکنان مراکز درمانی از پوشش کامل محافظتی و ماسک به طور دائم استفاده کرده و در تمام مدت کار از دستکش استفاده و حتی المقدور در مواقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس، از دستکش یک بار مصرف استفاده شود.
بوتراب یادآور شد: همکاران دندانپزشک و دستیاران آنها در هنگام کار بر روی دندان بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش‌های محافظتی دیگر حتماً از شیلد محافظ و کلاه و به عبارتی پوشش کامل استفاده کنند.
این جراح دندانپزشک در پایان با تاکید بر اینکه تمامی پسماندها را در کیسه‌های مخصوص بسته‌بندی انداخته و موارد یک‌بار مصرف مخصوص بیمار و پوشش‌های مختلف از جمله پوشش‌های یونیت، صندلی، لامپ یونیت و پیش بند، را با دقت کامل پس از مصرف و با دستکش محافظ و در سیستم پسماند جهت امحاء بسته‌بندی کنیم، یادآور شد: پزشکان ضمن دعوت به آرامش عموم مردم، خطر انتشار و جدی گرفتن این بیماری را به افراد گوشزد کرده و در بالابردن سطح آگاهی آن‌ها نقش موثری می‌توانند داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید