03:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1398 - 11:58
کد خبر: 14033
یادداشت:

این روزها قدر مایه حیات را بیشتر بدانیم

این روزها شیوع ویروس کرونا و ایام خانه تکانی باعث شده تا مصرف آب، افزایش چشمگیری در استان داشته باشد از این رو به مردم توصیه می‌شود تا حد توان در مصرف آب صرفه جویی کنند.
این روزها قدر مایه حیات را بیشتر بدانیم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک وظیفه مشترک در همه انسان‌ها وجود دارد، اما اغلب مردم اهمیتی به صرفه‌جویی در مصرف آب نمی‌دهند و حاضر نیستند تغییری در زندگی روزمره خود ایجاد کنند.

صرفه‌جویی آب در منازل در وهله اول ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، ولی کسانی که با دشواری‌های کمبود آب آشنا هستند، می‌دانند که اگر هر مشترک بتواند نقشی هر چند اندک در صرفه‌جویی آب ایفا کند، در نهایت مقدار زیادی آب صرفه‌جویی می‌شود.

در روزهای پایانی سال یکی از رسم‌های دیرینه ایرانیان، رسم خانه تکانی است که مردم به شست و شوی منزل و وسایل خانه می‌پردازند و طبیعی است که مصرف آب در این ایام افزایش می‌یابد.

شرایط و فضای زندگی افراد جامعه متفاوت است و مسلما هر خانواده‌ای راهکار متنوعی برای مصرف  و صرفه‌جویی در آب دارد و می‌تواند با بکارگیری روش‌های مختلف تا حد زیادی در مصرف بهینه مایه حیات تلاش کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، این روزها جدا از خانه تکانی بسیاری از مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، میزان نظافت و تمیزکردن منزل را افزایش دادند، به طوری که این موضوع باعث شده تا مصرف آب در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی افزایش یابد.

در چند روز اخیر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی از افزایش چشمگیر مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: مصرف آب مشترکین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته 306هزار متر مکعب افزایش یافته و به 11 میلیون 163 هزار متر مکعب در ماه رسیده است. 

علیرضا رضوی گفت که با توجه به فرار رسیدن فصل خانه تکانی و همچنین شیوع بیماری در سطح جامعه از عموم مردم استان خواهشمندیم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام لازم را داشته تا این افزایش غیرعادی مصرف آب منجر به افت فشار و یا قطع آب مشترکین نشود.

با توجه به اینکه پزشکان به شست‌وشوی مداوم دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شدت تأکید کردند، انتظار می‌رود مردم اهتمام ویژه‌ای در مصرف بهینه آب داشته باشند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به آغاز سال نو و آئین خانه تکانی، به مردم توصیه می‌شود که حدالامکان از شست‌وشوهای غیرضروری خودداری و آن را به روزهای آینده موکول کنند تا در ایام پایانی سال با فشار کم و قطعی آب مواجه نشویم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مریم
1398/12/24 - 02:50

کرونا را انشالاه شکست میدهیم .یک دست صدا نداره دست بدست دان همگانی تورا جان عزیزانتان در مصرف آب در این زمان که خیلی حیاتی صرف جویی کنید خانه تگانی بعد شکست کرونا بماند. عید بعد از کرونا