02:36|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1398 - 11:29
کد خبر: 14031
نایب رئیس انجمن داروسازان آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

شارژ روزانه محلول ضدعفونی در داروخانه‌های ارومیه/مردم نگران نباشد

شارژ محلول ضدعفونی در تمام داروخانه‌های ارومیه همچنان ادامه دارد و امروز نیز این شارژ انجام شده تا مردم به راحتی بتوانند خرید کنند.
شارژ روزانه محلول ضدعفونی در داروخانه‌های ارومیه/مردم نگران نباشد

محمدرضا فرازجو، نایب رئیس انجمن داروسازان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در ارتباط با محلول‌های ضدعفونی در ارومیه وجود ندارد اظهار کرد: مردم ‌نگران خرید محلول‌های ضدعفونی و اقلام بهداشتی از داروخانه‌ها نباشند چون به اندازه کافی مواد اولیه تولید آن وجود دارد و به صورت روزانه وارد چرخه عرض در بازار می‌شود.
وی با تصریح اینکه شارژ محلول ضدعفونی در سطح داروخانه‌های شهر همچنان ادامه دارد گفت: امروز نیز این شارژ انجام شده تا مردم به راحتی بتوانند خرید کنند، اگر تخلفی در داروخانه‌ها روی دهد  تخلفات بطور جدی پیگیری خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه نظارت جدی بر توزیع مناسب محلول ضدعفونی بین مردم انجام می شود تا مردم راحت تر به اقلام بهداشتی دسترسی داشته باشند، افزود:  زیرساخت های تولید محلول های ضدعفونی که بتواند توان مقابله با کرونا را داشته باشد تاکنون در استان وجود نداشت و اما در حال مواد ضدعفونی در استان براساس استانداردها و فرمولی که بهداشت جهانی ارائه داده است، تولید و عرضه می شود.
فرازجو، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 50 هزارعدد محلول ضدعفونی تنها در یکی از کارخانجاتی که مجوز رسمی تولید این مواد را دارد، در ارومیه تولید می‌شود و تنها مشکلی که وجود دارد افزایش تقاضا برای اقلام بهداشتی است که در عمل فرایند عرضه آن را با کندی مواجه کرده است.
نایب رئیس انجمن داروسازان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه الکل برای تولید محلول ضدعفونی به اندازه مورد نیاز وجود دارد، گفت: محلول‌های ضدعفونی حتی برای نیاز شهرستانها نیز ارسال می‌شود تا مردم در استان با کمبود و مشکلی در تامین اقلام بهداشتی مواجه نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید