19:30|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1398 - 10:00
کد خبر: 14028

شهرک‌های صنعتی فراموش شده تعطیلات کرونایی

تعطیل شدن بخش‌های غیرضروری یکی از اقدامات مسئولین برای جلوگیری از تجمع‌های عمومی جهت مقابله با گسترش ویروس کروناست ولی به ظاهر شهرک‌های صنعتی از این لیست جا مانده‌اند.
شهرک‌های صنعتی فراموش شده تعطیلات کرونایی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از دو هفته است که می‌گذرد و در این مدت مسئولین راهکارها و اقداماتی از جمله ضدعفونی معابر و تعطیل کردن بخش‌های مختلفی را انجام داده‌اند تا به هر نحوی است از گسترش این ویروس در سطح جامعه جلوگیری کنند.
در این میان شهرک‌های صنعتی ارومیه که روزانه صدها کارگر در واحدهای مختلف تولیدی مستقر در آنها تردد داشته و مشغول به‌کارند انگار فراموش شده‌های تعطیلات کرونایی هستند چون بیشتر مسئولین فعلا حواسشان به بازارها و محل‌های تجمع عمومی است که به قول معروف بیشتر به چشم می‌آید.
گرچه به شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی البته آن‌هم نه به صورت مستمر سهمیه محلول‌های ضدعفونی داده می‌شود تا به سبب تعدد حضور کارگران در این تولیدی‌ها از ابتلا آنها به ویروسی که این روزها ناخوانده مهمان همه شهرها و استان‌ها شده جلوگیری کنند.
پیام‌های مردمی دریافتی پایگاه خبری باریش نیوز حاکی از آن است که کارگران واحدهای تولیدی البته به غیر از واحدهای استراتژیک در این روزها مانند شرکت‌های تولید اقلام بهداشتی که این روزها در خط مقدم مبارزه قرار دارند و باید پای کار باشند، به اندازه سایر مردم نگرانی‌ها و استرس‌های ابتلا به این بیماری و انتقال آن به خانواده‌هایشان به سبب قرار گرفتن در مجاورت یکدیگر در محل کارشان را دارند.
از آنجایی که به گفته متخصصین بهداشتی علائم و نشانه‌های ویروس کرونا در بدن نزدیک به دو هفته طول می‌کشد که ظاهر شود و اگر کسی ناقل بیماری باشد نیز در این مدت علائم خاصی ندارد که بتوان تشخیص داد، اگر یکی از کارگران واحدهای تولیدی در مجموعه‌ای با پرسنل تقریبی 50 نفر مبتلا شود می‌تواند افراد بسیاری را درگیر این بیماری کند، از این رو علاوج واقعه بهتر است قبل از وقوع شود.
شعار در خانه بمانیم زمانی می‌تواند در عمل گره‌گشا شود و منجر به پیروزی در مهار ویروس کرونا باشد که تعطیلات اجباری بیشترین تعداد جامعه آماری را شامل شود در حالی که این روزها گرچه دانش‌آموزان و دانشجویان تعطیل شدند اما والدینشان حال چه کارگر و چه کارمند باشند روزانه سرکار هستند و مجبورند در بیرون از خانه فعالیت داشته باشند، البته برخی از بازارها نیز علیرغم هشدارهایی که برای جدی گرفتن ویروس داده می‌شود همچنان پذیرای حجم قابل تاملی از مشتریان خود است.
آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از 800 واحد تولیدی فعال در شهرک های صنعتی دارد که روزانه هزاران کارگر در بخش‌های مختلف در آن مشغول به کار هستند و برخی از واحدهای تولیدی این روزها به سبب افزایش نیاز جامعه به برخی اقلام از جمله مواد بهداشتی و محلول‌های ضدعفونی در شیفت‌های چندگانه کار می‌کنند و برای استمرار این تولید بدیهی است که سلامت کارگران باید در اولویت جدی مسئولان قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمد
1399/08/28 - 07:28

همه تعطیلات فقط و فقط شامل کارمندان دولت میشود ، فلان شرکت با حدود 60000 کارگر آیا جزو جامعه آماری این عزیزان نیست و یا صرف اینکه اسم کارگر رویشان هست باید مظلوم واقع شوند.

محمدرضا
1399/01/09 - 00:16

اگر کارخانه تعطیل شود مواد غذایی نایاب میشود بسیاری از لوازم ضروری و دارویی نایاب میشود هیچ کشوری کارخانه هایش را تعطیل نکرده اگر تعطیل کنند کسی دستمزد کارگران را پرداخت میکند

رحیمه
1398/12/24 - 10:39

کاش یه فکری هم برای کارگران کارخانه ها می کردید همه تعطیل شدند اما این کارگران همه سرکارند و حتی کارفرما به خاطر سودخودش حاضر است جان کارگران و خانواده هایشان را به خطر بیندازد

زیبا
1398/12/21 - 08:55

بدلیل نبود ماسک و دستکش کارگران در تهدید خطر جدی هستند.اگر یک کارگر مبتلا شود در یک خط تولید 150 نفری فاجعه رخ میده. تورو خدا بیمارستان ها هم امکانات ندارن. سریع اقدام به تعطیلی کنند

سمیه
1398/12/21 - 08:51

عاجزانه خواهشمندیم تعطیل کنید کارفرمایان دنبال سودجویی هستن و خودشون تو خونه نشستن کارگران تلف میشن. کارخانجات محل تردد خریداران از نقاط مختلف هست

حامد
1398/12/21 - 08:49

لطفا هر چه سریعتر اقدام کنید کارگران در فاصله نیم متری از هم کار میکنن والله مردم بی گناهن. کارخانه ها محل تردد ماشین آلات و تریلرهای شهرهای آلوده هست. لطفا تعطیل کنید فاجعه بار نیارید

علی حیدرپور
1398/12/20 - 17:00

نه نظارتی نه حمایتی در بدترین شرایط بهداشتی فقط به خاطر منفعت کارفرما مجبوریم هم جان خودمون هم خونواده و بچه هامونو به خطر بندازیم

Ayhan
1398/12/20 - 16:23

بعلت تردد خریداران در واحدهای تولیدی از تمام نقاط کشور بهتر است تعطیل شود